۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۶
تداوم مشکلات تجار در مرز اینچه برون | مدیران راه آهن پاسخگو نیستند
رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گرگان:

تداوم مشکلات تجار در مرز اینچه برون | مدیران راه آهن پاسخگو نیستند

گرگان- رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گرگان گفت: بعد از گذشت سال ها بازرگانان همچنان در مرز اینچه برون با مشکلات تخلیه و بارگیری روبرو هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، سعید صفوی عصر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه تنها مرز خروجی و صادراتی استان گلستان مرز اینچه برون است، اظهار کرد: این مرز یک منطقه استراتژیک برای استان و کشور است؛ باید زیر ساخت های متناسب برای توسعه صادراتی از این مرز فراهم شوند تا بازرگانان بتوانند صادرات خوبی داشته باشند.

رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گرگان با بیا اینکه زیرساخت های لازم باید از طریق دولت فراهم شود، افزود: در اتاق بازرگانی در خصوص ایجاد زیرساخت در راه آهن جلسات مختلفی تشکیل شد تا بتوانیم به نتیجه مثبتی دست یابیم ولی متاسفانه بعد از گذشت سال ها بازرگانان همچنان در مرز اینچه برون با مشکلات تخلیه و بارگیری روبرو هستند.

صفوی با اشاره به اینکه تمام بارگیری های این مرز تنها با دو دستگاه لیفتراک انجام می شود ادامه داد: جرثقیل مناسب برای جابجایی بار و انبار و سکوی مناسب وجود ندارد، بعد از گذشت سال ها برخی از مسیر های راه آهن مرز اینچه برون خاکی است و بازرگانان با مشکلات زیادی در حمل و نقل روبرو هستند.

اتاق بازرگانی وظیفه مطالبه گری دارد

وی بیان کرد: مدیران چون کاربلد نیستند و درک درستی از صادرات ندارند فکر می کنند همه چیز عالی و درجه یک است و ادعا می کردند که تخلیه و بارگیری بسیار مناسب و روان انجام شده است اما به خاطر نبود امکانات تخلیه و بارگیری صادرات مناسب و به میزان کافی انجام نمی شودY دود این کمبود ها به چشم مردم استان و بازرگان می رود، از سال ۹۶ چند مدیر راه آهن عوض شده است اما همچنان امکانات این منطقه تغییری نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه مدیران راه آهن از آمدن به نشست خبری امتناع کرده اند، گفت: در این نشست از مدیر راه آهن برای پاسخگویی به سوالات خبرنگاران دعوت کردیم که متاسفانه در جلسه حاضر نشدند یعنی تمایلی به پاسخگویی و حل مشکلات این حوزه ندارند.

صفوی یادآور شد: راه آهن هیچ اقدام موثری برای بخش خصوصی انجام نداده است، بازرگانان باید برای نوبت لیفتراک اول صبح نام نویسی کنند این در حالی است که در حال حاضر در بیشتر کارخانه ها دوتا لیفتراک وجود دارد اما راه آهن با حجم کاری بالا فقط دوتا دستگاه لیفتراک دارد.

وی در پایان تاکید کرد: راه آهن باید خود امکانات لازم را فراهم کند در غیر اینصورت با برگزاری مناقصه و کمک گرفتن از سایر ارگان ها نواقص را برطرف کند اما راه آهن علاوه بر اینکه خود اقدامی انجام نمی دهد به بخش خصوصی هم اجازه فعالیت نمی دهد.

کد خبر: ۲۹۹٬۰۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha