۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴
عملکرد ضعیف بازار بورس و رکود صنایع بزرگ بازار
گزارش تحرکات صنایع بورس

عملکرد ضعیف بازار بورس و رکود صنایع بزرگ بازار

شاخص های بورس طی یک هفته و یک ماه اخیر به میزان قابل توجهی، ریزش را تجربه کردند و با وجود ارزندگی سهام شرکت ها، قیمت ها همچنان منفی و در حال افت هستند.

هادی بهرامی؛ بازار: همانطور که میدانید بازار بورس محلی برای جمع آوری، گردش و هدایت نقدینگی به سمت و سوی کسب و کار و فعالیت های اقتصادی است که با نوسانات مثبت سهام میتوان به اثرگذاری سودسازی شرکت ها بر بازدهی سرمایه سهامداران کمک کرد. اما متاسفانه در حال حاضر، شاخص های بورس و سهام اکثر شرکت های بورسی به میزان قابل توجهی از ارزش بازارشان کم شده است و جریان عظیمی از نقدینگی به سمت بازار های موازی غیرمولد ولی پر بازده روانه میشود! طی یک هفته اخیر، شاخص کل بورس به میزان ۵.۶ درصد، شاخص هم وزن ۶.۵ درصد و شاخص فرابورس ۶ درصد کاهش را تجربه کرده است و نشان دهنده عملکرد ضعیف سهام شرکت ها در مقابل پرتفوی زیان ده سهامداران میباشد.

صنعت سرمایه گذاری، هلدینگ ها و چند رشته ای صنعتی با ارزش بازار ۲ هزار و ۲۲۷ همت (هزار میلیارد تومان)، مواد شیمیایی ۸۱۶ همت، آهن و فولاد ۷۹۵ همت بزرگ ترین صنایع بورسی هستند که هر کدام به ترتیب ۲۰۰، ۸۷ و ۱۰۰ میلیارد تومان ارزش معاملات دارند. بانک ها و موسسات اعتباری با P/E ۲.۶، حفاری ۳.۶۷ و فرآورده های نفتی ۳.۹۴ پایین ترین نسبت قیمت به سود خالص را در میان تمام صنایع بازار بورس دارند. صندوق های دارایکم با خالص ارزش دارایی ۱۳ هزار و ۱۷۷ میلیارد تومان، پالایش ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان، اهرم ۶ هزار و ۵۷ میلیارد تومان و طلای لوتوس هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان بزرگ ترین صندوق های سهامی، مختلط و طلای بورس هستند.

کد خبر: ۲۹۸٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha