۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷
وقت خرید سهام شرکت های سیمانی فرا رسیده است؟
تکنیکال شاخص صنعت سیمان

وقت خرید سهام شرکت های سیمانی فرا رسیده است؟

شاخص صنعت سیمان، آهک و گچ به حمایت ۲۵ هزار واحد خود بسیار نزدیک است و با حفظ آن میتواند بر روی قیمت سهام شرکت های مرتبط اثر مثبت بگذارد.

هادی بهرامی؛ بازار: شاخص صنعت سیمان، آهک و گچ در بورس، نشان دهنده وضعیت کلی گروه به صورت میانگین میباشد که طی یک هفته اخیر به میزان ۴.۱ درصد و طی یک ماه اخیر به میزان ۱.۳ درصد کاهش را تجربه کرده است. شاخص صنعت سیمان در حال حاضر بر روی حمایت معتبر ۲۵ هزار واحد قرار دارد که با حفظ آن میتواند تا اولین هدف ۲۶ هزار و ۷۰۰ واحد رشد داشته باشد؛ در غیر اینصورت، اگر حمایت گفته شده از دست برود، ریزش بیشتری را تا حمایت استاتیک ماژور ۲۳ هزار واحد شاهد خواهیم بود.

شرکت سیمان دشتستان با ارزش بازار ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، سیمان ساوه با ارزش بازار ۸ هزار و ۸۶۵ میلیارد تومان، سیمان تهران با ارزش بازار ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و در نهایت، سیمان آبیک با ارزش بازار ۷ هزار و ۲۹۸ میلیارد تومان به عنوان بزرگ ترین شرکت های صنعت سیمان، آهک و گچ به ترتیب ۲ درصد افزایش، ۴.۲۵ درصد، ۳.۹ درصد و ۸.۳ درصد کاهش را طی یک هفته اخیر تجربه کردند.

با توجه به ارزش کم بازار صنعت سیمان، آهک و گچ در بورس و همچنین نوسانات بیشتر سهام شرکت های این گروه، بنظر میرسد محدوده ۲۵ هزار واحد یک حمایت خوب و کم ریسک جهت میانگین زدن و یا خرید باشد. بهترین کف شاخص صنعت سیمان محدوده ۲۳ هزار واحد میباشد و یا شکست مقاومت ۲۶ هزار و ۷۰۰ واحد که در این صورت، قیمت سهام شرکت های سیمانی رشد خوبی خواهند کرد.

کد خبر: ۲۹۸٬۹۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha