ربات جدید گوگل، حریف قدرتمند انسان‌ها در پینگ‌پنگ!

ربات جدید گوگل، حریف قدرتمند انسان‌ها در پینگ‌پنگ!

ربات تمام حریفان مبتدی و ۵۵ درصد از افراد با سطح آماتور را شکست‌داده، اما تمام بازی‌های خود در برابر بازیکنان حرفه‌ای را باخته است.

به گزارش بازار، گوگل DeepMind رباتی را توسعه داده است که می‌تواند با عملکردی در سطح انسان‌ها بازی پینگ پنگ را انجام دهد. ربات ساخته‌شده توسط مهندسان گوگل از قابلیت‌های هوش مصنوعی و یک بازوی رباتیک بهره می‌برد که یک راکت پینگ‌پنگ به آن متصل شده است.

محققان گوگل می‌گویند که ربات آن‌ها موفق‌شده در ۱۳ مسابقه از مجموع ۲۹ مسابقه با انسان‌هایی که در پینگ‌پنگ توانایی مختلفی داشته‌اند، پیروز شود. البته این سیستم هنوز با کامل‌بودن فاصله زیادی دارد.

هرچند ربات پینگ‌پنگ‌باز گوگل توانست تمام حریفان مبتدی و ۵۵ درصد از افراد با سطح آماتور را شکست دهد، اما تمام بازی‌های خود در برابر بازیکنان حرفه‌ای را شکست خورده است. بااین‌حال، این ربات همچنان یک پیشرفت چشمگیر به حساب می‌آید.

«پننگ سانکتی»، مهندس نرم‌افزار ارشد گوگل دیپ‌ماند که این پروژه را رهبری می‌کند، می‌گوید: «حتی چند ماه پیش هم ما پیش‌بینی کرده بودیم که ربات ممکن است نتواند در برابر افرادی که قبلاً با آن‌ها بازی نکرده است، پیروز شود. [بااین‌حال] عملکرد ربات مطمئناً فراتر از انتظارات ما بوده است. رویکردی که ربات برای مقابله با حریفان قدرتمند دنبال می‌کند بسیار شگفت‌انگیز است.»

عملکرد و نحوه آموزش ربات گوگل

گوگل حتی ویدیویی را در یوتیوب منتشرکرده که نشان می‌دهد ربات مجهز به هوش مصنوعی برای عملکرد خود خیلی سریع تصمیم‌گیری می‌کند. علاوه‌براین، می‌تواند ضرباتی که با چرخش سبک انجام می‌شوند را پاسخ دهد و همچنین توانایی خواندن چرخش توپ را نیز دارد. نکته قابل‌توجه دیگر، توانایی خیره‌کننده آن در نحوه کنترل توپ در تمام قسمت‌های میز است.

محققان گوگل از یک رویکرد دو بخشی برای آموزش ربات خود استفاده کرده‌اند تا بتواند توانایی‌های خود را نشان دهد. آن‌ها از شبیه‌سازی‌های کامپیوتری برای تسلط ربات در مهارت‌های ضربه‌زدن کمک گرفته‌اند و سپس آن را با استفاده از داده‌های واقعی به‌گونه‌ای تنظیم کرده‌اند که بتواند در طول زمان بهبود یابد.

کد خبر: ۲۹۸٬۹۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha