۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۱
شهردار حیفا خواستار ذخیره آب و غذا شد

شهردار حیفا خواستار ذخیره آب و غذا شد

شهردار شهر حیفا از ساکنان این شهر خواست تا آب و غذا برای ۶ روز ذخیره کنند.

به گزارش بازار، شبکه عبری کان گزارش داد که «یونا یاهاو» شهردار حیفا از ساکنان این شهر خواسته است تا مواد غذایی و آب که برای ۶ روز کافی باشد ذخیره کنند.

به گفته این شبکه، شهردار حیفا همچنین مدعی شده است که این شهر برای اینکه در معرض شلیک روزانه چهار هزار موشک قرار بگیرد، آماده است.

شهردار حیفا ۱۰ روز پیش نیز با بیان اینکه در روزهای جنگ روزانه ۴۰۰۰ موشک به سمت این شهر شلیک خواهد شد، گفته بود: «شلیک این تعداد موشک ویرانی عظیمی به بار خواهد آورد».

هشدار شهردار حیفا پس از آن است که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی روز سه‌شنبه خود هشدار داد که حیفا ممکن است یکی از اهداف اصلی حزب الله در پاسخ به ترور «فواد شکر» فرمانده نظامی این جنبش باشد.

در این راستا روزنامه هاآرتص روز گذشته با اشاره به اینکه ساکنان حیفا همانند دیگر شهرک‌نشینان اعتمادی به کابینه نتانیاهو برای مدیریت بحران ندارند، نوشت که آنها به شدت نگران وقوع فاجعه‌ای بزرگ در صورت حمله حزب‌الله به این بندر که مملو از مواد منفجره و خطرناک است، هستند.

در این خصوص سرتیپ بازنشسته زویکا حایموویچ فرمانده سابق سامانه پدافند هوایی اسرائیل چندی پیش در گفت‌وگو با رادیو عبری زبان اف ام ۱۰۴.۵ گفت که جامعه اسرائیل در وحشت گسترده‌ای در ارتباط با واکنش نظامی ایران به ترور اسماعیل هنیه به سر می‌برد.

او در خصوص واکنش حزب‌الله نیز گفت: «اقدام حزب الله به طور حتم مناطقی را در عمق بیشتر مورد هدف قرار داد و ارزیابی من آن است که حیفا کانون اصلی این حملات خواهد بود، شهردار حیفا نیز متوجه این مسئله شده و در حال آماده سازی شهر برای این تهاجم است».

کد خبر: ۲۹۸٬۸۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha