۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۰
شبکه برق کشور تحت فشار است
وزیر نیرو:

شبکه برق کشور تحت فشار است

وزیر نیرو گفت: صنعت برق تاکنون قادر به تولید، انتقال و توزیع ۷۹ هزار و ۸۷۲ مگاوات برق بوده، اما شبکه برق تحت فشار سنگینی است.

به گزارش بازار،‌ علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو با اشاره به افزایش بی سابقه و ثبت رکورد مصرف برق گفت: در این هفته برخی از شهرها رکورد حرارتی خود را ثبت کردند و برخی از شهرها مانند تهران به رکورد تاریخی خود بسیار نزدیک شدند.

وی با بیان اینکه نیاز مصرف صنعت برق به حدود ۸۰ هزار مگاوات رسیده است، افزود: دیروز میزان تقاضای مصرف برق کشور به نصاب جدید ۷۹ هزار و ۸۷۲ مگاوات رسید که در مقایسه با نصاب سال گذشته ۶ هزار و ۴۰۰ مگاوات بیشتر است.

وزیر نیرو با بیان اینکه نصاب سال گذشته ۷۳ هزار و ۴۶۳ مگاوات بوده گفت: افزایش ۶ هزار و ۴۰۰ مگاواتی در تقاضای مصرف برق کشور عدد بسیار بزرگی است و افزایش ۸.۷ درصدی را نشان می‌دهد.
محرابیان تأکید کرد: خوشبختانه صنعت برق قادر به تولید، انتقال و توزیع این میزان از برق بوده، با این وجود شبکه برق تحت فشار سنگینی است.

وی ادامه داد: در این شرایط طبیعی است که حوادث شبکه برق افزایش پیدا می‌کند. در شرایط کم باری، اگر حادثه‌ای روی دهد با مانور خطوط و جا به جایی، بار منتقل می‌شود، اما در شرایط اوج مصرف، قدرت و ظرفیت مانور کاهش می‌یابد و حوادث منجر به محدودیت می‌شود. روز گذشته در تهران حادثه داشتیم که منجر به محدودیت شد و برخی از مشترکان این محدودیت را لمس کردند.

محرابیان گفت: هموطنان با صرفه‌جویی و کاهش مصرف، صنعت برق را یاری کنند تا بتوانیم برق را به صورت پایدار برای همه بخش‌ها تأمین کنیم.

کد خبر: ۲۹۸٬۸۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha