۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴
رشد ۲ روزه قیمت نفت متوقف شد

رشد ۲ روزه قیمت نفت متوقف شد

قیمت نفت پس از افزایش در ۲ روز معامله گذشته، تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به تقاضای ضعیف برای سوخت که ریسکهای ژئوپلیتیکی را تحت الشعاع قرار داد، در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی، از صعود بازماند.

به گزارش بازار، بهای معاملات نفت برنت با ۱۶ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهشف به ۷۸ دلار و ۱۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۹ سنت معادل ۰.۱۲ درصد کاهش، به ۷۵ دلار و ۱۴ سنت در هر بشکه رسید.

نفت برنت روز چهارشنبه ۲.۴ درصد و شاخص نفت آمریکا، ۲.۸ درصد صعود کرده و بخشی از ریزش قیمت شدیدی را که روز دوشنبه تجربه کرده بودند، جبران کرده بودند.

قیمت نفت روز چهارشنبه از آماری که نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته، ۳.۷ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است، پشتیبانی شد. این کاهش، بسیار فراتر از کاهش ۷۰۰ هزار بشکه ای بود که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده بودند و ششمین کاهش هفتگی ذخایر نفت آمریکا بود.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: وضعیت قیمت، نشان می‌دهد که تقاضا برای بشکه‌های فیزیکی با وجود نگرانی‌ها درباره فعالیت‌های اقتصادی ضعیف، همچنان قوی مانده است.

جان ایوانز، تحلیلگر شرکت PVM هم گفت: قیمت‌ها همچنین از افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و وضعیت فورس ماژور اعلام شده در تولید میدان نفتی شراره لیبی، حمایت شده اند. تولید این میدان که بزرگترین میدان نفتی لیبی است، به دلیل اعتراضات سیاسی، حدود ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

ترور و شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و فواد شکر، یکی از فرماندهان ارشد حزب الله به دست رژیم صهیونیستی، تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه تشدید شد و نگرانی‌ها نسبت به احتمال اختلال در عرضه نفت این منطقه را برانگیخت.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران بانک سیتی پیش بینی کردند احتمال بهبود قیمت نفت برنت به ابتدا یا میانه کانال ۸۰ دلار، وجود دارد. بانک آمریکایی گلدمن ساکس هم پیش‌بینی کرده است کف قیمت نفت برنت، ۷۵ دلار در هر بشکه خواهد بود و نگرانی‌های اقتصاد کلان فعلی از احتمال وقوع رکود در آمریکا، بعید است باعث شکسته شدن آن شود.

کد خبر: ۲۹۸٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha