۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲
پیشرفت صنایع دنیا سریع ولی ما اندرخم یک کوچه ایم | لزوم حرکت به سمت تعاملات جهانی
مدیرعامل آریا تیناژن:

پیشرفت صنایع دنیا سریع ولی ما اندرخم یک کوچه ایم | لزوم حرکت به سمت تعاملات جهانی

گرگان- مدیر عامل آریا تیناژن گفت: دنیا سالهاست در حوزه صنعت رشد کرده اما ما هنوز اندرخم یک کوچه ایم و از سرعت دنیا عقب مانده ایم.

به گزارش خبرنگار بازار، مجید شهبازی پیش از ظهر پنجشنبه در همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن اظهار کرد: دنیا سال هاست در حوزه صنعت رشد کرده اما ما هنوز اندرخم یک کوچه ایم و از سرعت دنیا عقب مانده ایم.

مدیر عامل شرکت آریا تیناژن با بیان اینکه در دنیای امروز جایگاه اقتصادی ما کجاست؟ افزود: وقتی صنعت متحول شود رشد پایدار اتفاق می افتاد.

وی گفت: ۴۰ کشور اول دنیا که به پیشرفت صنعتی دست یافته اند ۴۸ هزار دلار درآمد سرانه دارند، این در حالی است که درآمد سرانه کشور ما چهار هزار و ۲۰۰ دلار بوده و ترکیه سه برابر و عربستان هفت برابر ما است که دلیل آن عدم کالبد شکافی مسائل توسط مسئولان است و در برابر پرداخت هزینه تحقیق و توسعه مقاومت می شود.

وی با بیان اینکه کشورهایی که به رشد پایدار جهان دست یافته اند از دانش برخوردار هستند، گفت: در کشور ما هیچ ارتباطی بین صنعت و دانشگاه وجود ندارد، صنعت ما با فناوری بیگانه است و دانشگاه آهنگ خود را می زند.

وی با بیان اینکه جهان سیال است و ما هم باید سیال باشیم، تصریح کرد: صنعت موضوعی نیست که مجزا باشد و باید با تمام جهان ارتباط داشته باشیم زیرا با در بسته نمی توانیم دانش کسب کنیم.

شهبازی با تاکید به اینکه باید به سمت تعاملات جهانی و همگرایی پیش برویم، افزود: ما در کشور فاقد بانک تخصصی در حوزه صنعت هستیم و اگر کسی بخواهد سرمایه گذاری کند این موضوع با دلار ۶۰ هزار تومانی امکانپذیر نیست و با این شرایط برگشت سرمایه رخ نمی دهد.

وی یادآور شد: ما از مالزی زودتر شروع کردیم اما امروز این کشور از ما جلوتر است.

کد خبر: ۲۹۸٬۸۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha