۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴
سهم صادرات زنجان از کشور ۱.۳ درصد است
مدیرکل صمت زنجان :

سهم صادرات زنجان از کشور ۱.۳ درصد است

زنجان- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت زنجان زنجان گفت: استان در زنجیره تولید نساجی کامل‌ترین زنجیره را در کشور دارد و سهم صادرات آن از کشور ۱.۳ درصد است.

به گزارش بازار و به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان، مجید گلشنی فرد گفت: میزان صادرات استان در سال جاری بر مبنای واحدهای تولیدی دارای کارت بازرگانی و مستقر، ۶۵۸ میلیون دلار بر اساس برنامه هفتم توسعه و با احتساب ۲۳ درصد رشد، هدفگذاری شده است.

وی با بیان اینکه سهم صادرات استان از کشور ۱.۳ درصد است، اظهار کرد: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت زنجان گفت: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

گلشنی فرد، در خصوص بازار کشور عراق و توسعه صادرات استان به این کشور، افزود: زنجان در ۳۵ ردیف از ۸۵ ردیف کالای وارداتی کشور عراق قطب تولید است و در برخی از ردیف‌های وارداتی کشور عراق، استان زنجان زنجیره تولید دارد که قدرت‌آفرین است.

وی با بیان اینکه در گذشته صادرات استان معطوف به اقلام انرژی‌بر از جمله آب‌ بوده است، تصریح کرد: صادرات مس، سرب و فولاد استراتژیک هستند و از این بابت دنبال تنوع‌بخشی هستیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت زنجان تاکید کرد: استان زنجان در زنجیره تولید نساجی کامل‌ترین زنجیره را در کشور دارد و این زنجیره ارزش در برق قدرت و سیم و کابل هم تکمیل است.

گلشنی فرد یادآور شد: استان برای فراهم کردن زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی هم اقدامات قابل توجهی انجام داده است که نمونه آن در ترکیه و در صنایع معدنی وجود دارد.

کد خبر: ۲۹۸٬۸۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha