۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۵
۴ هزار میلیارد تومان به روش‌های مختلف از شرکت توانیر وصول شد
مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو :

۴ هزار میلیارد تومان به روش‌های مختلف از شرکت توانیر وصول شد

زنجان- مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو،گفت: اخیراً ۴ هزار میلیارد تومان به روش‌های مختلف از شرکت توانیر وصول شد و کماکان این مجموعه از وزارت نیرو بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان طلب دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی صادقی نیارکی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار در محل شرکت ایران ترانسفو زنجان،با بیان اینکه برای اولین بار در ایران، یک ترانسفورماتور ۵۰۰ مگاولتی ظرف مدت ۶ ماه در استان زنجان تولید و در تهران نصب شد،گفت: گروه صنعتی ایران ترانسفو با حدود پنج هزار نفر نیروی انسانی و ۴۰ هزار مگاولت‌آمپر ظرفیت تولید در سال، حدود ۸۵ درصد نیاز صنعت برق و سایر صنایع کشور به انواع ترانسفورماتورهای توزیع، فوق توزیع و قدرت و نیز انواع راکتور و پست برق را تامین می‌کند.

وی به سیاست شرکت مبنی بر تولید، فروش و ایجاد نقدینگی اشاره کرد و بیان داشت: ما توانستیم طی یک ماه گذشته قریب بر ۸۰ درصد محصولاتمان را توسط شرکت بازرگانی خود به فروش برسانیم که این یک جهش و رکورد عالی برای افزایش نقدینگی در شرکت بوده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو،از افزایش صادرات و تولیدات این گروه صنعتی خبر داد و گفت: در ۶ ماهه گذشته، گروه صنعتی ایران ترانسفو موفقیت‌های بزرگی کسب کرده است و در مدت زمان تقبل این مسئولیت ما موفق شدیم در واپسین روزهای سال گذشته، افزایش ۵۰ درصدی سرمایه‌ی شرکت را داشته باشیم و به موجب این موفقیت، مشکلی که حدود دو سال در حوزه‌ سهام‌داری باقی مانده بود با هماهنگی و همگامی تمامی سهام‌داران عزیز و محترم گروه صنعتی ترانسفو مرتفع شد.

صادقی نیارکی بیان داشت: در ۶ ماهه شروع سال مالی شرکت‌های تابعه و چهار ماهه‌ی شروع سال مالی شرکت اصلی ایران ترانسفو، یک رشد تولید ۱۰ درصد همگن تولید ترانسفورماتور رخ داده است؛ از سوی دیگر یک رشد ۳۰ درصدی فروش مقداری رخ داده که از ۷ هزار مگاولت آمپر به بیش از ۹ هزار مگاولت آمپر رسیدیم.

وی افزود: به‌طورکلی میانگین رشد ترکیبی شامل رشد فروش داخلی و صادرات در شرکت اصلی و شرکت‌های اقماری شاهد یک رشد ۸۱ درصدی بودیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو، با بیان اینکه خوشبختانه رکوردهای منحصر به فردی در این مدت زده شده است، گفت: خوشبختانه ابرترانسفورماتور ۵۰۰ مگاولت آمپر ظرف مدت ۶ ماه برای نخستین ‌بار در ایران ترانسفو تولید و در پست سعادت‌آباد نصب شد و حداقل زمان استاندارد برای تولید این ابرترانس بیش از ۹ ماه است که متخصصان توانمند این شرکت توانستند آن را ظرف مدت 6 ماه طراحی و تولید کنند.

صادقی نیارکی افزود: تولید و نصب این ابرترانس تأثیر فراوانی در پایداری برق تهران داشته و در حال حاضر نقش مستقیمی در حفظ روشنایی و کاهش خاموشی‌های پایتخت دارد.

وی با بیان اینکه اگر این ابرترانس به‌موقع در پست سعادت‌آباد نصب نمی‌شد، شاهد قطعی‌های برق در تهران می‌شدیم، متذکر شد: هم‌چنین طبق برنامه‌ریزی انجام شده دو ابرترانس دیگر (۵۰۰ مگاولت آمپر) برای پایداری برق به زودی در سوهانک نصب خواهند شد و با ساخت و تولید این ترانسفورماتور، شرکت ایران ترانسفو در زمره معدود سازندگان دارنده تکنولوژی ساخت ابرترانسفورماتور هم‌چون ABB Siemens و TBEA قرار گرفت که علاوه بر رفع نیاز کشور از واردات ابرترانسفورماتورها، از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو، در ادامه از ساخت ابر ترانس ۶۰۰ مگاولت آمپر خبر داد و افزود: ساخت این ابرترانس در فرآیند طراحی است و با تکمیل این ابرترانس، رکورد ساخت ابرترانس ۵۰۰ مگاولت آمپر که دست خودمان است جابه‌جا می‌شود.

صادقی نیارکی، با بیان اینکه اخیراً ۴ هزار میلیارد تومان به روش‌های مختلف از شرکت توانیر وصول شد، مطرح کرد: کماکان این مجموعه از وزارت نیرو بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان طلب دارد.

وی گفت: کار در تولید و خرید مواد اولیه به صورت نقد است و باید بودجه‌ی نقدی به اندازه‌ کافی وجود داشته باشد تا کار تولید به ثمر برسد و در چنین شرایطی که این مجموعه طلب‌های زیادی دارد، تحقق جهش تولید و افزایش صادرات واقعاً یک حماسه است که جا دارد از مدیران و پرسنل همکارم در این مجموعه تقدیر و تشکر کنم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو، بدهی دولت به این شرکت را ۵ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: سیاست این شرکت در حال حاضر تلاش برای جلوگیری از افزایش بدهی دولت به بیش از این مبلغ به ایران ترانسفو بوده است و امیدواریم با همراهی و هم‌گامی وزارت نیرو و شرکت توانیر در بازه‌ زمانی کوتاه، مطالبات خود را دریافت و آن را برای پیشرفت و توسعه و دستاوردهای بهتر به منابع مالی شرکت تزریق کنیم.

صادقی نیارکی ،ضمن اشاره به حرکت و سیاست ایران ترانسفو مبنی بر تولید، فروش و ایجاد نقدینگی گفت: ما توانستیم طی یک ماه گذشته قریب بر ۸۰ درصد محصولات‌مان را توسط شرکت بازرگانی خود به فروش برسانیم که این یک جهش و رکورد عالی برای افزایش نقدینگی در شرکت بوده است.

کد خبر: ۲۹۸٬۷۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha