۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۶
تولید ۴۵ نوع دارو در مجموعه گیاه اسانس
مدیر تحقیق و توسعه شرکت داروسازی گیاه اسانس:

تولید ۴۵ نوع دارو در مجموعه گیاه اسانس

گرگان- سلیمانی، مدیر تحقیق و توسعه شرکت گیاه اسانس گفت: در حال حاضر ۴۵ نوع دارو به صورت قرص، شربت، کپسول و پماد در این شرکت تولید می شود که با اجرای طرح توسعه ظرفیت تولید هشت برابر می شود.

آلا سلیمانی در حاشیه بازدید قائم مقام وزیر صمت در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مجموعه دارو سازی گیاه اسانس در سال ۱۳۶۸ با مزارع کشت گیاهان دارویی کار خود را شروع کرده و از همان زمان کشت گیاهان دارویی را آغاز کردیم و بعد از آن برای احداث خط عصاره گیری و اسانس گیری محصولات تولیدی اقدام کردند.

مدیر تحقیق و توسعه شرکت گیاه اسانس افزود: در همین رابطه دستگاه های عصاره گیری با تهیه شد و اکنون عصاره ها و اسانس ها جزو محصولات اصلی شرکت هستند؛ تقریبا در سال ۸۱ محصولات به شکل داروهای قرص، کپسول، پماد، قطره و شربت فرآوی شدند.

سلیمانی ادامه داد: دو خط تولید برای مجموعه گیاه اسانس ایجاد شد که در یک خط، تولید مواد اولیه مورد نیاز کارخانه های دارویی و خط دوم دارویی است و در حال حاضر ۴۵ نوع محصول نهایی داریم که مصرف کنندگان به راحتی می توان آن را از داروخانه های تهیه کنند.

مدیر تحقیق و توسعه شرکت گیاه اسانس یادآور شد: خط طرح توسعه این مجموعه برای افزایش ظرفیت شرکت گیاه اسانس و خط مایعات شامل شربت ها و قطره های خوراکی در نظر گرفته شده است که ظرفیت را تا هشت برابر افزایش خواهد داد.

وی تصریح کرد: این خط جدید طبق الزامات جدید غذا و دارو ساخته شده و تمام استانداردها طبق قوانین جدید اجرا شده و منتظر بهره برداری است.

کد خبر: ۲۹۸٬۷۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha