۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
رشد ۲ هزار تومانی میلگرد از اول مرداد

رشد ۲ هزار تومانی میلگرد از اول مرداد

تحت تأثیر جو روانی جنگ، در روزهای اخیر شاهد کاهش معاملات در بازار آهن هستیم، قیمت آهن آلات نیز در برخی حوزه‌ها با افزایش نسبی همراه بود اما قیمت برخی محصولات فولادی عمدتا ثابت اعلام شدند.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، بازار آهن‌آلات روز گذشته با نوسانات محدودی همراه بود. در حالی که قیمت میلگرد و برخی از محصولات مانند پروفیل، نبشی و ناودانی و لوله تقریباً ثابت مانده‌اند، اما افزایش قیمت در برخی از محصولات مانند تیرآهن، ورق گالوانیزه، روغنی و رنگی و نیز برخی ضخامت‌های ورق سیاه و محصولات کارخانه‌های خاص مانند نیکان و ناب تبریز مشاهده شده است.

همسو با ثبات نسبی در بازار آهن نرخ دلار هم نوسان چندانی نداشت و در همان کانال ۶۰ هزار تومان در نوسان بود در پایان روز نیز حدود ۶۰ هزار و ۸۵۰ تومان اعلام شد.

قیمت میلگرد امروز که از ابتدای مرداد روند افزایشی داشت روز گذشته بدون تغییر قیمت عرضه شد به این صورت که کف قیمت روز میلگرد حدود ۲۸۵۰۰ تا ۲۹۰۰۰ تومان برآورد شد. به طور متوسط، قیمت هر کیلو میلگرد آجدار استاندارد حدود ۲۹۱۰۰ تومان به علاوه مالیات بر ارزش افزوده شده است که نسبت به هفته گذشته حدود ۸۵۰ تومان افزایش یافته است.

گفتنی است قیمت میلگرد ۱۶ ذوب آهن اصفهان که در ابتدای مرداد ۲۸ هزا تومان گزارش می‌شود با افزایش حدود ۲ هزار تومان حدود در حال حاضر ۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین قیمت میلگرد ۱۸ ابرکوه نیز که ۲۷ هزار تومان معامله می‌شد در دو هفته گذشته ۲۸.۶۰۰ تومان اعلام شد، مطابق آمار قیمت میلگرد از ابتدای مرداد ماه در غالب مبادی فروش حدود ۲ هزار تومان افزایش یافته است.

بسیاری از کارخانه‌های بزرگ، میلگردهای خود را در سایزهای محدودی تولید می‌کنند و سایزهای پرکاربرد کمتر در دسترس هستند. همچنین کارخانه‌های کوچک‌تر نیز تولید خود را کاهش داده‌اند که این موضوع باعث کمبود عرضه در بازار شده است.

قیمت روز پروفیل ساختمانی، قیمت پروفیل سبک و سایر پروفیل‌ها عمدتا ثابت اعلام شدند و تنها قیمت پروفیل نیکان با افزایش ۱۰۰ تومانی همراه بود، به همین ترتیب قیمت لوله مانیسمان، قیمت لوله داربستی، قیمت لوله مبلی و سایر لوله‌ها هم بدون تغییر عرضه شدند.

قیمت نبشی ناب تبریز در برخی ضخامت‌ها با افزایش ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومانی همراه بود اما قیمت ناودانی و نبشی در همه مبادی فروش ثابت اعلام شد.

قیمت روز تیرآهن نیز در هر شاخه بین ۲۰ تا ۲۰۰ هزار تومان افزایش داشت اما در عمده کارخانه‌ها بدون تغییر قیمت اعلام شد، قیمت روز ورق سیاه و انواع ورق گرم نیز در غالب مبادی فروش ثابت بود ولی قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه با افزایش ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی در برخی مبادی فروش همراه بود. قیمت ورق گالوانیزه ورق استیل، ورق شیروانی و ... نیز حدود ۳۵۰ تومان افزایش داشت.

افزایش ۵ درصدی قیمت شمش

در تاریخ ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۳، حجم قابل توجهی از شمش بلوم فولادی (حدود ۷۴ هزار تن) در بورس کالا معامله شد که این مقدار، حدود ۷۳ درصد از کل عرضه اولیه را تشکیل می‌دهد. قیمت نهایی معاملات با افزایش نسبت به نرخ پایه و نرخ معاملات جلسه قبل همراه بود.

به عبارتی از مجموع ۱۰۱ هزار و ۲۰۵ تن شمش بلوم عرضه شده، حدود ۷۴ هزار و ۳۲۵ تن به فروش رسید که نشان از تقاضای مناسب برای این محصول در بازار دارد.

قیمت میانگین موزون نهایی به ۲۲.۸۰۱ ریال به ازای هر کیلوگرم رسید که حدود ۲۵۵ تومان بالاتر از نرخ پایه و ۱۸۰ تومان بالاتر از نرخ جلسه قبل بود.

شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با عرضه ۲۰ هزار تن بیشترین سهم را در عرضه شمش بلوم داشت.

عمده معاملات بر اساس قیمت پایه انجام شد، اما بالاترین قیمت معاملاتی به مجتمع فولاد آذربایجان با میانگین قیمت ۲۳.۷۵۸ تومان به ازای هر کیلوگرم تعلق گرفت. گفتنی است قیمت میانگین موزون شمش ۵sp در مقایسه با هفته گذشته حدود ۰.۵ درصد افزایش یافته است.

آنچه در روزهای اخیر در بازار آهن و فولاد داخلی مشاهده می‌شود متأثر از جو روانی جنگ در اکثر حوزه‌ها شاهد رکود معاملات و کاهش محسوس تقاضا هستیم و احتمالا دارد تا زمان رفع محدودیت انرژی در کارخانه‌های فولادی اوضاع بازار به همین منوال باشد.

کد خبر: ۲۹۸٬۶۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha