۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱
روند نزولی شاخص صنعت زراعت با شیب تند
تحلیل تکنیکال شاخص زراعت

روند نزولی شاخص صنعت زراعت با شیب تند

شاخص صنعت زراعت آخرین حمایت تکنیکالی خود را از دست داده است و بنظر میرسد ریزش تا حمایت قوی ۲۳۰ هزار واحد ادامه داشته و به بازدهی منفی سهام شرکت ها اضافه کند.

هادی بهرامی؛ بازار: شاخص صنعت زراعت در بورس، نشان دهنده وضعیت کلی گروه به صورت میانگین میباشد که طی یک هفته اخیر به میزان ۷ درصد و طی یک ماه اخیر به میزان ۱۴.۷ درصد کاهش را تجربه کرده است. شاخص صنعت زراعت در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ شروع به اصلاح کرد و به میزان ۳۸.۶ درصد کاهش یافت که در حال حاضر در محدوده ۲۷۳ هزار و ۶۸۶ واحد قرار دارد. متاسفانه شاخص زراعت هم مانند سایر شاخص ها و صنایع، حمایت های ماژور و معتبر خود را از دست داد و در بازه کوتاه مدت نیز، حمایت استاتیک مینور ۲۸۳ هزار واحد را شکست. محدوده ۲۳۰ هزار واحد یک حمایت قوی و معتبر میباشد که از پیوت های ماژور تشکیل شده است و بنظر میرسد شاخص تمایل دارد تا آنجا ریزش کرده و شروع به کف سازی و چرخش روند کند.

شرکت سپید ماکیان با ارزش بازار ۵ هزار و ۲۲۹ میلیارد تومان، سیمرغ با ارزش بازار ۳ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان، ملی کشت وصنعت ودامپروری پارس با ارزش بازار ۳ هزار و ۸۶۱ میلیارد تومان و در نهایت، کشت و صنعت جوین با ارزش بازار ۴ هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان به عنوان بزرگ ترین شرکت های صنعت زراعت به ترتیب ۱۱.۸، ۱۰، ۱۲.۸ و ۸.۲ درصد کاهش را طی یک هفته اخیر تجربه کردند.

کد خبر: ۲۹۸٬۶۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha