۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵
در کدام کشور عمل بینی ارزان‌تر است؟ قیمت‌های فضایی عمل بینی در کشورهای اروپایی

در کدام کشور عمل بینی ارزان‌تر است؟ قیمت‌های فضایی عمل بینی در کشورهای اروپایی

قیمت عمل بینی در جوامع و کشورهای مختلف متفاوت است و به طور کلی یک عمل زیبایی گران محسوب می‌شود؛ اما ایران جز کشورهایی است که با ارائه کیفیت بالا، ارزان‌ترین قیمت عمل بینی را اعلام می‌کند.

به گزارش بازار، قیمت عمل بینی در جوامع و کشورهای مختلف متفاوت است و به طور کلی یک عمل زیبایی گران محسوب می‌شود؛ اما ایران جز کشورهایی است که با ارائه کیفیت بالا، ارزان‌ترین قیمت عمل بینی را اعلام می‌کند. در لیست قیمت‌های بین المللی، معمولا ایران رتبه ارزان‌ترین و آمریکا رتبه گران‌ترین قیمت عمل بینی را دارد. 

البته هزینه عمل بینی در کشورهای مختلف تا حد زیادی به واحد پولی، میزان مهارت جراحان و مدرن بودن تجهیزات درمانی وابسته است. مهارت بالای جراحان و هزینه مقرون به صرفه در بعضی از کشورها، آن‌ها را به مقاصد محبوب توریست درمانی تبدیل کرده است. در این میان، ایران به دلیل داشتن جراحان حاذق، نتایج باکیفیت عمل و قیمت عالی به کشوری محبوب برای انجام انواع جراحی زیبایی تبدیل شده است و زیباجویان از سراسر جهان برای انجام عمل‌های زیبایی به ایران سفر می‌کنند. 

در این مطلب هزینه‌های جراحی بینی در ایران و سایر کشورها را مقایسه کردیم و ویژگی‌های درمانی هر کشور را به طور جداگانه مورد بررسی قرار دادیم.

در کدام کشور عمل بینی ارزان‌تر است؟ قیمت‌های فضایی عمل بینی در کشورهای اروپایی

هزینه عمل بینی در کشورهای مختلف چگونه است؟

به طور کلی، هزینه عمل زیبایی بینی و سایر عمل‌های زیبایی در خاورمیانه با کشورهای اروپایی و آمریکا متفاوت است. مهم‌ترین نکته در انتخاب مقصد برای انجام عمل بینی این است که بین کیفیت و هزینه تعادل برقرار باشد؛ به این دلیل که عمل بینی یک عمل مهم است و تاثیر مستقیمی بر ظاهر صورت شما دارد، به هیچ عنوان نباید در انتخاب جراح کاربلد ریسک کنید. در ادامه میانگین هزینه‌های عمل بینی را در کشورهای مختلف بررسی می‌کنیم: 

کشور

قیمت عمل بینی به یورو

قیمت عمل بینی به دلار $

قیمت عمل بینی به تومان*

ایران

از حدود ۱,۸۰۰ یورو

حدود ۱,۹۶۰ دلار

برای ایرانی‌ها شروع قیمت از ۲۰ میلیون تومان

برای اتباع شروع قیمت از ۱۱۰ میلیون تومان

ترکیه

از حدود ۲,۵۰۰ یورو

حدود ۲,۷۲۰ دلار

معادلِ ۱۵۸ میلیون تومان

کرواسی

از حدود ۳,۷۰۰ یورو

حدود ۴,۰۰۰ دلار

معادلِ ۲۳۲ میلیون تومان

جمهوری چک

از حدود ۲,۵۰۰ یورو 

حدود ۲,۷۰۰ دلار

معادلِ ۱۵۷ میلیون تومان

کره جنوبی

از حدود ۳,۲۰۰ یورو

حدود ۳,۵۰۰ دلار

معادل ۲۱۲ میلیون تومان

لهستان

از حدود ۴,۳۰۰ یورو

حدود ۴,۶۰۰ دلار

معادلِ ۲۶۷ میلیون تومان

آلمان

از حدود ۵,۰۰۰ یورو

حدود ۵,۴۰۰ دلار

معادلِ ۳۱۴ میلیون تومان

انگلستان 

از حدود ۵,۰۰۰ یورو

حدود ۵,۴۰۰ دلار

معادل ۳۱۴ میلیون تومان

آمریکا

از حدود ۹,۱۵۰ یورو

حدود ۱۰,۰۰۰ دلار

معادل ۶۰۷ میلیون تومان

*مبالغ گفته شده به تومان، با دلار ۵۸,۰۰۰ تومان محاسبه شده است. 

ایران

به گزارش اقتصاد آنلاین، به نقل از پزشک ۲۴، هزینه عمل جراحی بینی در ایران، از ۲۰ میلیون به بالاست و انجام این عمل با بعضی از جراحان تا ۱۳۰ میلیون هم ممکن است هزینه داشته باشد. این هزینه به عوامل مختلفی مثل مهارت و تجربه جراح، محل انجام عمل و میزان پیچیدگی عمل شما بستگی دارد. 

همچنین، برای توریست‌های خارجی، هزینه عمل بینی در ایران (سال ۱۴۰۳) معمولا بین هزار تا ۲ هزار دلار تخمین زده می‌شود. 

همانطور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، هزینه عمل بینی در ایران نسبت به کشورهای اروپایی بسیار کمتر است و همین موضوع باعث می‌شود توریست‌های زیادی برای عمل بینی به ایران سفر کنند. ایران، علاوه بر اینکه جراحان متخصص و باتجربه زیادی دارد، هزینه پرداختی هم در مقابل هزینه‌ای که در کشور خودشان باید بپردازند بسیار مقرون به صرفه‌تر است. از طرفی، پرداخت هزینه به صورت دلار، پوند یا یورو برای کلینیک‌ها و جراحان در ایران هم صرفه اقتصادی خوبی دارد و این بازی دو سر بُرد است! زیرا با داشتن درآمد دلاری، افزایش نرخ تورم و دلار در درآمد آن‌ها تاثیر خاصی نخواهد داشت و حتی بالاتر می‌رود. 

در کدام کشور عمل بینی ارزان‌تر است؟ قیمت‌های فضایی عمل بینی در کشورهای اروپایی

ترکیه 

به گزارش سایت hayatikale.com قیمت عمل بینی در ترکیه معمولا از ۱۰۰۰ دلار شروع می‌شود که از حداقل هزینه در کشوری مثل انگلستان هم ۵۰% ارزان‌تر است. ترکیه یکی دیگر از مقاصد محبوب برای زیباجویانی است که قصد انجام عمل بینی دارند؛ زیرا جراحان با تجربه زیادی در این کشور فعالیت می‌کنند، از تجهیزات مدرن و پیشرفته استفاده می‌شود و علاوه بر این موارد، هزینه عمل بینی در ترکیه، بعد از ایران، از سایر کشورهای آسیایی و اروپایی مقرون به صرفه‌تر است.

جمهوری چک 

پایتخت جمهوری چک، یعنی پراگ، جراحان زیبایی زیادی را در خود دارد و برای افراد زیادی مقصد توریستی و درمانی است. به نقل از perfectclinic.cz هزینه عمل بینی در پراگ حدود ۲۵۰۰ یورو محاسبه می‌شود. معمولا زیباجویان از سراسر دنیا با هدف تفریح، درمان و عمل زیبایی بینی به این کشور زیبا سفر می‌کنند. 

کرواسی 

کشور زیبای کرواسی هم یکی از مقاصد توریست درمانی است که برای متقاضیان عمل بینی شرایط خوبی دارد. به گزارش poliklinikabagatin.hr هزینه عمل بینی در کرواسی از حدود ۳۷۰۰ یورو شروع می‌شود و کیفیت تجهیزات، محل عمل، شرایط مراقبت از بیمار و… در آن عالی است. همچنین، علاوه بر موارد درمانی، سواحل زیبای کرواسی باعث شده است این کشور به یک مقصد توریستی جذاب هم تبدیل شود. 

کره جنوبی

به نقل از seoul.clinic قیمت عمل بینی در کره جنوبی حدود ۳,۵۰۰ دلار است. کره جنوبی هم یکی از کشورهایی است که جراحان با تجربه زیادی در آن فعالیت دارند و از تجهیزات پیشرفته‌ای برای انجام عمل‌ها استفاده می‌کند. کره جنوبی جز کشورهایی است که به طور کلی جراحی زیبایی و پلاستیک در آن تقاضای زیادی دارد و به همین دلیل جراحان ماهر و کار درستی هم در آنجا فعالیت دارند. 

در کدام کشور عمل بینی ارزان‌تر است؟ قیمت‌های فضایی عمل بینی در کشورهای اروپایی

لهستان 

لهستان یکی از مقاصد مهم عمل زیبایی در اروپاست که سیستم‌های مراقبت بهداشتی، پزشکان ماهر و فناوری پزشکی آن زبانزد است. عمل بینی در لهستان با پکیج‌های همه جانبه برای عمل و ارائه امکانات کامل برای قبل و بعد از عمل انجام می‌شود. به گزارش timeless.com.pl معمولا مراجعه کنندگان برای عمل بینی در لهستان حدود ۴,۳۰۰ دلار می‌پردازند. 

آلمان 

به گزارش mybody.de قیمت عمل بینی در آلمان حدود ۵,۰۰۰ یورو محاسبه می‌شود؛ اما این قیمت با توجه به کیفیت درمان ارائه شده و امکانات بالا قیمت مناسبی است. این کشور با فاصله هوایی دو ساعته از انگلستان، مقصد درمانی بسیاری از انگلیسی‌هاست. به طور کلی سطح تخصص درمانی و پزشکی کشور آلمان همیشه در سطح بالایی قرار داشته و این مورد آلمان را به کشوری مورد اطمینان برای انجام جراحی زیبایی و موارد درمانی تبدیل کرده است.  

انگلستان

به نقل از nhs.uk قیمت عمل بینی در انگلستان از ۴,۰۰۰ تا ۷,۰۰۰ یورو محاسبه می‌شود. انگلستان کشوری است که قیمت خدمات زیبایی در آن بالاست و معمولا افراد از کشورهای دیگر برای انجام عمل زیبایی به آنجا مراجعه نمی‌کنند؛ به این ترتیب عمل بینی در این کشور فقط توسط خود انگلیسی‌ها تقاضا می‌شود. 

آمریکا

به نقل از burbankplasticsurgery.com هزینه عمل بینی در آمریکا از حدود ۱۰,۰۰۰ دلار محاسبه می‌شود که رتبه گران‌ترین هزینه عمل بینی در جهان را دارد. آمریکا جراحان بینی متخصص زیادی دارد اما به دلیل هزینه بسیار بالای عمل بینی در این کشور، حتی گاهی بومیان این کشور هم برای انجام جراحی بینی به کشورهای دیگر سفر می‌کنند. 

قیمت عمل بینی در کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکا بسیار متفاوت است؛ حتی بین کشوری مثل کره و کشورهای خاورمیانه مثل ایران و ترکیه که همگی در آسیا قرار دارند، باز هم تفاوت قیمتی زیادی وجود دارد. ایران با داشتن جراحان متخصص و قیمت بسیار خوب در لیست ارزان‌ترین کشورها برای عمل بینی قرار دارد و به دلیل کیفیت بالا، توریست‌های زیادی برای جراحی‌های زیبایی به ایران سفر می‌کنند. از طرفی بالاترین قیمت عمل زیبایی بینی مربوط به آمریکا و انگلستان می‌شود. در این میان مهم‌ترین نکته برای انتخاب این است که تعادل میان قیمت و کیفیت برقرار باشد و جراحی توسط دکتر حاذق انجام شود.

کد خبر: ۲۹۸٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha