۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵
کاهش تاخیر عملیات حج امسال به ۴۰ دقیقه| آمادگی کادر پروازی هما در هتل‌ها و اقامتگاه‌ها برای حج
مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد

کاهش تاخیر عملیات حج امسال به ۴۰ دقیقه| آمادگی کادر پروازی هما در هتل‌ها و اقامتگاه‌ها برای حج

فرزادی پور، مدیرعامل هما با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد پروازهای اربعین امسال از فرودگاه امام خمینی(ره) انجام می‌شود گفت: تاخیر عملیات حج امسال به ۴۰ دقیقه کاهش یافت.

بازار؛ گروه راه و مسکن: شمس الدین فرزادی پور مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران امروز در مراسم پایان عملیات حج و آغاز پروازهای اربعین با اشاره به اینکه حج امسال یک حج ویژه و شبه معجزه بود گفت: در عملیات حج نزدیک به ۸۷ هزار نفر از طریق هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران جابه‌جا می‌شود اما چون هر حاجی دو بار رفت و برگشت دارد تعداد مسافران دوبرابر می‌شود و مسافت یک‌ساعته به سه ساعت افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه عربستان سعودی در حج امسال حداکثر ناهماهنگی را با ما داشت، گفت: حج ۱۴۰۳ حج ویژه و شبه معجزه بود.

مدیرعامل «هما» با بیان اینکه از ۲۱ نقطه کشور این عملیات حج انجام می‌شود ادامه داد: تقریباً تمام کادر پروازی هما درگیر این عملیات می‌شوند و تعدادی از کادر پروازی هما در هتل‌ها و اقامتگاه‌ها آماده اند.

فرزادی پور افزود: امسال در عملیات حج از نظر تاخیر یک رکورد جدید به دست آوردیم بطوریکه با وجود ۴ هواپیما کمتر از سال گذشته، ۴۰ دقیقه محاسبه شده است. این درحالی است که میزان تاخیر سال گذشته دو ساعت و ۵۰ دقیقه بود.

مدیرعامل هما با بیان اینکه امسال کشور میزبان کمترین همراهی را با ما داشت، گفت: وقتی به نتیجه کار نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم قدرتی پشت کار به ما کمک می‌کرد و حاصل تلاش تمامی دست‌اندرکاران صنعت هوانوردی بود.

وی یادآور شد: مسافران حج با میانگین سن بالای ۶۰ سال نیاز به کمک دارند و کار را برای ما دشوارتر می‌کنند.

فرزادی پور گفت: از تمام کارکنان در بخش‌های مختلف هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بابت انجام بیش از ۱۶۰۰ سورتی پرواز در عملیات حج ۱۴۰۳ بدون هیچ‌گونه حادثه تشکر و قدردانی می شود.

وی افزود: برای هر درخواست ساعت ها و روزها پیگیری می شد تا بتوانیم مجوز را دریافت کنیم. وقتی به موضوع فکر می کنیم می بینم که یک قدرت دیگر پشت کار بود تا عملیات حج انجام شود.

کد خبر: ۲۹۸٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha