۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲
۵۰ درصد هزینه تفکیک زمین در شهرک های صنعتی کاهش یافت
معاون وزیر صمت:

۵۰ درصد هزینه تفکیک زمین در شهرک های صنعتی کاهش یافت

سمنان- معاون وزیر صمت گفت: در راستای کمک به تولیدگران ۵۰ درصد هزینه تفکیک قطعات زمین شهرک های صنعتی در راستای افزایش مشارکت مردم در شهرک‌ها و نواحی سراسر کشور کاهش‌ یافته است.

به گزارش خبرنگار بازار، فرشاد مقیمی ظهر سه شنبه در مراسم تقدیر از صنعتگران و معدنکاران استان سمنان به میزبانی اتاق بازرگانی سمنان از اعلام مشوق ها و تسهیل گری ها در زمینه واحد های صنعتی به خصوص شهرک های صنعتی کشور خبر داد.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در این زمینه در تمام شهرک ها و نواحی صنعتی کشورمان در دست اجرا است، افزود: در راستای کمک به تولیدگران ۵۰ درصد هزینه تفکیک قطعات زمین شهرک های صنعتی در راستای افزایش مشارکت مردم در شهرک‌ها و نواحی سراسر کشور کاهش‌ یافته است.

مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور همچنین ادامه داد: در راستای بهره‌مندی بیشتر واحدهای امکان و اجازه تفکیک اراضی با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی وجود دارد

مقیمی درباره تلاش های صورت گرفته در زمینه کاهش مشکل برق در شهرک های صنعتی و صنایع کشور بیان کرد: برای تسهیل‌گری در بهره‌برداری شهرک‌های صنعتی، مدت باز پرداخت اقساط قرارداد تا سقف ۴۸ ماه برای شرکت‌های دانش‌بنیان و ۳۶ ماه برای سایر صنایع افزایش یافته است.

وی از حل مشکلات حق بهره برداری از اراضی واگذاری به واحد های صنعتی توسط شرکت های شهرک های صنعتی کشورمان نیز خبر داد و گفت: ۲۰ اصلاحیه در دستورالعمل حق بهره‌برداری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، صنفی و فناوری در سال ۱۴۰۳ انجام شده است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین درباره اهداف این طرح ها توضیح داد: این اصلاحات در راستای تسهیل‌گری، بهبود فضای کسب و کار، توجه به زنجیره ارزش راهبردی ... صورت گرفته است.

در این مراسم از جمعی از تولیدگران موفق استان سمنان تقدیر شد.

کد خبر: ۲۹۸٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha