۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶
شاخص گروه پالایشی در حال رسیدن به حمایت قوی
شاخص فرآورده های نفتی

شاخص گروه پالایشی در حال رسیدن به حمایت قوی

شاخص گروه پالایشی مانند سایر شاخص ها، حمایت خود را از دست داده است و بنظر میرسد ریزش تا حمایت 7 میلیون و 920 هزار واحد ادامه دار باشد.

هادی بهرامی؛ بازار: پتروشیمی به صنعتی اطلاق می شود که در آن هیدروکربن های موجود در نفت خام یا گاز طبیعی طی یک سری فرایند های شیمیایی به انواع فراورده های مورد استفاده در سایرصنایع تبدیل میشود. شرکت پالایش نفت اصفهان با ارزش بازار ۱۴۶ هزار و ۱۳۷ میلیارد تومان، پالایش نفت بندرعباس با ارزش بازار ۹۹ هزار میلیارد تومان، پالایش نفت تهران با ارزش بازار ۸۱ هزار و ۳۹۳ میلیارد تومان و در نهایت، پالایش نفت تبریز با ارزش بازار ۳۱ هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان به عنوان بزرگ ترین شرکت های صنعت پالایشی و فرآورده های نفتی به ترتیب ۱۰.۶، ۱۱.۳، ۱۵ و ۳ درصد طی هفت روز اخیر کاهش یافته اند.

شاخص فرآورده های نفتی نشان دهنده وضعیت کلی گروه به صورت میانگین میباشد که طی یک هفته اخیر به میزان ۸.۶ درصد و طی یک ماه اخیر به میزان ۱۸.۵ درصد کاهش را تجربه کرده است. شاخص صنعت فرآورده های نفتی هفته گذشته حمایت معتبر خود را در محدوده ۸ میلیون و ۸۴۰ هزار واحد از دست داده است و در حال حاضر در محدوده ۸ میلیون و ۲۷۰ هزار واحد قرار دارد که به حمایت قوی ۷ میلیون و ۹۲۰ هزار واحد نزدیک میشود. احتمال ریزش چند درصد دیگر وجود داشته و بنظر میرسد شاخص میل به اصلاح بیشتر تا حمایت ۷ میلیون و ۹۲۰ هزار واحد را دارد که با حفظ این حمایت میتوان به صعود تا اهداف بالاتر امیدوار بود؛ در غیر اینصورت، با شکست حمایت گفته شده، ریزش و فرسایش بیشتری در راه خواهد بود.

شاخص گروه پالایشی در حال رسیدن به حمایت قوی

کد خبر: ۲۹۸٬۴۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha