۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰
سیاست های سینوسی تولید مسکن را کنار بگذاریم| لزوم ارائه طرح های بلند مدت
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان:

سیاست های سینوسی تولید مسکن را کنار بگذاریم| لزوم ارائه طرح های بلند مدت

گرگان- فراهی، عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: باید از سیاست سینوسی در طرح های تولید مسکن خارج شویم و برای این حوزه برنامه های بلند مدت ارائه داد.

وحید فراهی در میزگرد «مطالبات و خواسته های فعالان حوزه مسکن و ساختمان از دولت چهاردهم» که در دفتر خبرگزاری بازار گلستان برگزار شد، اظهار کرد: تولید مسکن در دولت های مختلف مطرح بوده که در دولت نهم و دهم تحت عنوان «مسکن مهر»، در دولت یازدهم و دوازدهم این موضوع کمرنگ و در دولت سیزدهم تحت عنوان «نهضت ملی مسکن» مطرح شد.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان افزود: امروز در بازار مسکن برای بخش خصوصی ریسک سرمایه ایجاد شده است و این ریسک سبب شده بسیاری از شرکت های توانمند در این صنعت را از دست دهیم.

وی با اشاره به نوع تعامل دولت با بخش خصوصی در صنعت ساختمان گفت: بایستی دولت برای حضور بخش خصوصی تسهیلگری کند تا این قشر بتواند توان خود را در بازار به اشتراک بگدارد.

فراهی بیان کرد: باید از سیاست سینوسی در طرح های تولید مسکن خارج شویم و برای این حوزه برنامه های بلند مدت ارائه و مدت زمان اجرای طرح ها را از چهار سال خارج و به ۱۰ تا ۱۵ سال افزایش دهیم.

وی ادامه داد: به جای اینکه وزارت راه و شهرسازی راسا در خصوص موضوعات مرتبط با مسکن تصمیم گیری کند باید از ظرفیت تشکل های مختلف و سازمان نظام مهندسی نیز در تصمیم گیری های خود استفاده کند.

کد خبر: ۲۹۸٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha