۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۱
استفاده از فناوری‌ های نوین برای استخراج معادن ضرورت دارد| نبود زیرساخت‌ های مناسب فرآوری
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

استفاده از فناوری‌ های نوین برای استخراج معادن ضرورت دارد| نبود زیرساخت‌ های مناسب فرآوری

اصفهان - احمدی؛ کارشناس امور معادن گفت: بسیاری از معادن ایران با فناوری‌ های قدیمی و ناکارآمد استخراج می‌ شوند و بروز رسانی و استفاده از فناوری‌ های نوین برای بهبود کارایی در این بخش ضرورت دارد.

مهرداد احمدی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ایران با داشتن بیش از ۶۰ میلیارد تن ذخایر قطعی مواد معدنی، یکی از ۱۵ کشور برتر جهان از نظر ذخایر معدنی است که ارزش این ذخایر بالغ بر ۸۰۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

وی با بیان اینکه این منابع شامل انواع مختلفی از مواد معدنی است در صنایع مختلف کاربرد دارند، گفت: بسیاری از معادن ایران با فناوری‌ های قدیمی و ناکارآمد استخراج می‌ شوند که باعث کاهش بهره‌ وری و افزایش هزینه‌ ها می‌ شود که در این راستا بروز رسانی و استفاده از فناوری‌ های نوین می‌ تواند به بهبود کارایی و کاهش هزینه‌ ها کمک کند.

ضرورت ساده‌سازی قوانین و کاهش بوروکراسی

این کارشناس امور معادن با اشاره به مشکلات زیر ساختی در این ارتباط بیان کرد: نبود زیرساخت‌های مناسب برای حمل و نقل و فرآوری مواد معدنی، یکی دیگر از موانع مهم در توسعه بخش معدن است و دریافت مجوزها برای انجام فعالیت‌ های معدنی، باعث طولانی شدن فرآیندهای مرتبط و افزایش هزینه‌ ها می‌شود که در این ارتباط ساده‌سازی قوانین و کاهش بوروکراسی می‌تواند به جذب سرمایه‌ گذاری‌ های بیشتر و توسعه بخش معدن کمک کند.

احمدی تصریح کرد: در این میان، استان اصفهان به عنوان یکی از مهم‌ترین استان‌های صنعتی و معدنی ایران، دارای ذخایر معدنی قابل توجهی است و با داشتن معادن بزرگ سنگ آهن، نقش مهمی در تأمین مواد اولیه صنایع فولاد کشور دارد.

اشتغالزایی قابل توجه صنایع مرتبط با استخراج مواد معدنی

وی با اشاره به اینکه معادن در اقتصاد اصفهان نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند، تاکید کرد: صنایع مرتبط با استخراج و فرآوری مواد معدنی، اشتغال‌ زایی قابل توجهی را در این استان ایجاد کرده‌اند.

این کارشناس امور معادن گفت: همچنین، صادرات مواد معدنی و محصولات مرتبط با آن، منبع درآمد مهمی برای استان اصفهان محسوب می‌ شود؛ با این حال، چالش‌ های مشابه با مشکلات کلان کشوری در بخش معدن، در اصفهان نیز وجود دارد.

کد خبر: ۲۹۸٬۳۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha