۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳
مجموع سطح مبارزه علیه ملخ‌های بومی در استان تهران به ۵ هزارهکتار رسید

مجموع سطح مبارزه علیه ملخ‌های بومی در استان تهران به ۵ هزارهکتار رسید

مدیر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات گفت: مجموع مبارزه علیه ملخ‌های بومی اعم از مراکشی و شاخک بلند در استان تهران حدود ۵ هزارهکتار بوده است.

به گزارش بازار، سعید معین گفت: بنابر آخرین آمار تاکنون در سطح ۱۱۷ هزارهکتار مبارزه علیه ملخ‌های بومی در ۲۰ استان کشور صورت گرفته است.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که سطح مبارزه علیه ملخ‌های بومی حداکثر به ۱۲۰ هزارهکتار برسد و اکنون مبارزه تنها در استان‌های سردسیر آذربایجان غربی و مناطقی از کردستان در حال انجام است.

معین با بیان اینکه مبارزه علیه ملخ‌های بومی در استان تهران به پایان رسیده است، افزود: مجموع مبارزه ملخ‌های بومی در استان تهران به حدود ۵ هزارهکتار بوده که بخشی از این سطح مبارزه مربوط به ملخ‌های مراکشی و بخشی ملخ‌های شاخک بلند است.

به گفته او، بنابر آمار ۷۰ تا ۷۵ درصد مبارزه علیه ملخ‌های بومی مربوط به ملخ‌های مراکشی و مابقی دیگر انواع ملخ است.

مدیرمبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات درباره علت چرایی وجود برخی گونه‌های ملخ در سطح شهر افزود: مبارزه در خصوص ملخ‌هایی که جزء لیست آفات عمومی هستند، به اتمام رسیده است و مشکلی در این خصوص نداریم و مبارزه با این گونه ملخ‌ها که تراکم آن زیاد نیست، جزء وظایف سازمان جنگل هاست.

معین درباره آخرین وضعیت حمله ملخ‌های صحرایی به کشور گفت: اکنون احتمال حمله ملخ صحرایی به کشور حدود ۶۰ درصد است که در صورت بروز طوفان‌های چرخنده احتمال هجوم در دی و بهمن ماه امسال به ۸۰ درصد می‌رسد.

مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات گفت: هجوم قطعی ملخ به ایران دست‌کم به سه طوفان نیاز دارد که نخستین طوفان باید در تیر و مردادماه در شبه جزیره عربستان رخ دهد که در صورت وقوع این مهم کشور وارد مرحله آماده باش برای مقابله با این آفت خواهد شد.

کد خبر: ۲۹۸٬۳۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha