۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۹
پیش بینی احتمال ریزش بیشتر سهام بانکی ها| خط حمایت بانکی ها برای صعود کجاست؟
آخرین وضعیت گروه بانکی

پیش بینی احتمال ریزش بیشتر سهام بانکی ها| خط حمایت بانکی ها برای صعود کجاست؟

شاخص صنعت بانکداری و کلیه سهم های گروه به طور قابل توجهی ریزش را طی هفته های گذشته تجربه کردند که پیش بینی می شود، احتمال ریزش بیشتری در راه باشد.

هادی بهرامی؛ بازار: صنعت بانکداری که در حال حاضر در شمار ۱۰ صنعت برتر بازار بورس و اوراق بهادار قرار دارد، در دهه ۸۰ شمسی وارد این بازار شد و در کمتر از یک دهه توانست جایگاه قابل قبولی را به دست آورد. صنعت بانکداری نقش مهمی در گردش نقدینگی ایفا میکند و یکی از ستون های اصلی اقتصاد کشور میباشد که تحلیل و بررسی شاخص صنعت و سهام موسسات بانکی جهت اتخاذ تصمیمات مالی درست حائز اهمیت میباشد. شاخص بانکی نشان دهنده وضعیت کلی گروه به صورت میانگین میباشد که طی یک هفته اخیر به میزان ۶.۳ درصد و طی یک ماه اخیر به میزان ۱۳.۵ درصد کاهش را تجربه کرده است.

بانک ملت با ارزش بازار ۱۳۶ هزار و ۸۱۷ میلیارد تومان، بانک پاسارگاد با ارزش بازار ۶۹ هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان، بانک تجارت با ارزش بازار ۴۱ هزار و ۷۵۱ میلیارد تومان و در نهایت، بانک صادرات با ارزش بازار ۳۱ هزار و ۶۵۷ میلیارد تومان به عنوان بزرگ ترین شرکت های صنعت بانکداری به ترتیب ۱۹، ۱۶، ۱۹ و ۱۹ درصد طی ۳۰ روز اخیر کاهش یافته اند. شاخص کل صنعت بانکداری در حال حاضر حمایت معتبر و اثبات شده ۸ هزار و ۲۰۰ واحد را از دست داده است و بنظر میرسد ریزش بیشتری در راه خواهد بود که حمایت قوی ۷ هزار و ۳۰۰ واحد در دسترس میباشد. اگر شاخص بانکی بتواند حمایت از دست رفته (مقاومت استاتیک ماژور) ۸ هزار و ۲۰۰ واحد را مجددا پس بگیرد، میتوان به صعود تا اهداف ۹ هزار و ۲۰۰ و ۱۰ هزار و ۲۰۰ واحد امیدوار بود.

پیش بینی احتمال ریزش بیشتر سهام بانکی ها| خط حمایت بانکی ها برای صعود کجاست؟


کد خبر: ۲۹۸٬۳۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha