۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۳
افتتاح کارخانه بافندگی تاثیر زیادی بر توسعه اقتصادی گلستان دارد
مدیرعامل شرکت نساجی راد گلستان اترک:

افتتاح کارخانه بافندگی تاثیر زیادی بر توسعه اقتصادی گلستان دارد

گرگان- صفوی، مدیرعامل شرکت نساجی راد گلستان اترک با بیان اینکه صنعت نساجی گردش مالی مناسبی دارد، گفت: افتتاح کارخانه بافندگی پارچه کشمیر در گلستان می تواند بر توسعه اقتصادی در استان کمک شایانی می کند.

سعید صفوی در گفت و گو خبرنگار بازار از افتتاح کارخانه بافندگی پارچه کشمیر خبرداد و اظهار کرد: صنعت نساجی یکی از اشتغال زاترین صنعت ها بعد از صنعت کشاورزی در جهان بشمار می رود.

مدیرعامل شرکت نساجی راد گلستان اترک افزود: این صنعت با گردش مالی بیش از چهار میلیارد دلاری نقش موثری می تواند بر اقتصاد کشور و استان بگذارد.

وی ادامه داد: با توجه به پیشینه کشت پنبه در گلستان و احیای کشت این محصول کشاورزی در سال های اخیر می توان با ایجاد صنایع نساجی در استان موجب رونق اقتصادی شد.

صفوی با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار یکی از اهداف تجارت است، بیان کرد: با ورود سرمایه گذار خارجی به استان توانستیم، شغل پایداری برای زندانیان مرکز استان ایجاد کنیم تا معیشت خانواده افراد از این راه تامین شود.

عضو اتاق بازرگانی گرگان اضافه کرد: با تامین معیشت خانواده افراد دارای حبس در زندان بر کاهش آسیب های اجتماعی نیز اثر مثبت می گذاریم و در تلاشیم تا افراد تخصص لازم را در این شغل خود کسب کنند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر آموزش و پرورش زندانیان، گفت: باید تلاش کنیم تا با ایجاد کارگاه های آموزش مهارت و فن، زندان ها را به محلی برای آموزش تبدیل کنیم.

وی با اشاره به حضور سرمایه گذار اترک در پروژه کارخانه بافندگی پارچه کشمیر، یادآورشد: در آینده ای نزدیک فاز دوم این کارخانه نیز ایجاد و تجهیزات به روز برای توسعه فعالیت فراهم خواهد شد.

به گفته صفوی، تولیدات این مجموعه پارچه رومبلی با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن در سال است که قابلیت صادرات به کشورهای مختلف را دارد.

کد خبر: ۲۹۸٬۳۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha