۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
سقوط آزاد قیمت بیت کوین و اتریوم| روند ریزشی تا کجا ادامه خواهد داشت؟
تحلیل بازار رمزارزها؛

سقوط آزاد قیمت بیت کوین و اتریوم| روند ریزشی تا کجا ادامه خواهد داشت؟

بازار ارزهای دیجیتال طی یک هفته گذشته دچار بحرانی شدید شده و علیرغم پیش بینی های بسیاری از فعالان بازار برای افزایش قیمت بیت کوین، شاهد ریزش سنگین قیمت بوده ایم.

بازار؛ گروه بین الملل: بازار ارزهای دیجیتال طی یک هفته گذشته دچار بحرانی شدید شده و علیرغم پیش بینی های بسیاری از فعالان بازار برای افزایش قیمت بیت کوین تا رده قیمتی ۷۰ هزار دلار، صبح روز دوشنبه شاهد ریزش قیمت به محدوده ۴۹ هزار دلار نیز بودیم. تنها طی شبانه روز گذشته، بیت کوین بیش از ۱۰ درصد و اتریوم نیز بیش از ۱۳ درصد ریزش را تجربه کرده اند. این در حالیست که برخی آلت کوین ها مانند PEPE حدود ۲۲ درصد ریزش قیمت را تجربه کرده اند که می توان آن را نشانه شکسته شدن مشهود روند قدرتمند بیت کوین طی هفته های اخیر دانست.

پیش بینی قیمت بیت کوین

سقوط آزاد قیمت بیت کوین و اتریوم| روند ریزشی تا کجا ادامه خواهد داشت؟

هر دو ارز بزرگ بازار یعنی بیت کوین و اتریوم صبح روز دوشنبه، حمایت های کلیدی خود را بار دیگر آزمایش کرده و قیمت بیت کوین به زیر ۵۰ هزار دلار سقوط قیمت داشت. در حال حاضر، قیمت بیت کوین بار دیگر وارد محدوده ۵۲ هزار دلار شده که ۶ درصد پایینتر از کف حمایت هفتگی ۵۴۵۸۵ دلاری این رمز ارز است.

داده های شاخص های تکنیکال حاکی از احتمال ریزش ۵.۶ درصدی قیمت بیت کوین طی دور روز آینده بوده که با این حساب، دستکم فعلا خبری از افزایش قیمت نخواهد بود.

از سوی دیگر، حمایت روزانه بیت کوین روی ۴۹۹۱۷ دلار قرار دارد که برای جلوگیری از ریزش بیشتر قیمت، حفظ این حمایت بسیار حیاتی است. با اینحال، داده های شاخص های تکنیکال حاکی از احتمال ریزش ۵.۶ درصدی قیمت بیت کوین طی دور روز آینده بوده که با این حساب، دستکم فعلا خبری از افزایش قیمت نخواهد بود. عدد RSI۱۴ روزه زیر ۵۰ قرار داشته که نشانگر حاکم شدن ترس شدید و فشار فروش بر بازار است. همچنین می توان به وضوح گفت که بازار برای کوتاه مدت وارد فاز خرسی شده است. تنها بسته شدن کندل روزانه قیمت بالای محدوده ۵۶۵۹۶ دلار می تواند نشانگر آغاز روند صعودی جدید برای بیت کوین باشد که در این صورت باید گفت که ریزش قیمت شبانه روز گذشته تنها یک تله خرسی بوده است. با اینحال، با توجه به شرایط فاندامنتال حاکم بر بازار، بعید به نظر می رسد این ریزش تنها یک تله خرسی ساده باشد.

پیش بینی قیمت اتریوم

سقوط آزاد قیمت بیت کوین و اتریوم| روند ریزشی تا کجا ادامه خواهد داشت؟

قیمت اتریوم نیز صبح روز دوشنبه بیش از ۱۷۴ درصد ریزش داشته که در حال حاضر، قیمت به سمت آزمایش حمایت هفتگی خود روی ۲۱۱۸ دلار در حرکت است. هرگونه بسته شدن کندل روزانه زیر این قیمت، می تواند قیمت اتریوم را تا ۸.۷ درصد دیگر کاهش دهد که در این صورت باید منتظر اصلاح قیمت تا محدوده ۱۹۳۵ دلار باشیم.

توصیه ما به خریداران این است که حتما اعداد و ارقام ارائه شده در بالا را برای گشودن موقعیت های معاملاتی رعایت نموده و بدون لحاظ کردن آنها وارد هیچ گونه موقعیت معاملاتی خرید نشوید.

RSI۱۴ روزه اتریوم نیز درست مانند بیت کوین زیر ۵۰ بوده که نشانگر افزایش فشار فروش در بازار است. برای اتریوم نیز بازار در کوتاه مدت کاملا خرسی بوده و خبری از افزایش قیمت نیست. با اینحال، تنها بسته شدن کندل روزانه قیمت بالای محدوده ۳۳۹۶ دلار یعنی پیک قیمت ۲۹ جولای، می تواند نشان از ورود بازار به روند صعودی جدید باشد که در حال حاضر، فاصله بسیار زیادی با این قیمت داریم.

توصیه به فعالان بازار رمزارزها

همانطور که طی روزهای گذشته نیز طی گزارش های متعدد در خصوص ریزش سنگین بازار هشدار لازم را داده بودیم، اکنون نیز توصیه ما به خریداران این است که حتما اعداد و ارقام ارائه شده در بالا را برای گشودن موقعیت های معاملاتی رعایت نموده و بدون لحاظ کردن آنها وارد هیچ گونه موقعیت معاملاتی خرید نشوید. اما برای دارندگان رمزارزها نیز توصیه ما این است که در اصطلاح «فومو» بازار خرسی نشده و اقدام به فروش دارایی های خود زیر قیمت نکنید. اگر ارزهای قدرتمند بازار همچون بیت کوین و اتریوم را در دست دارید، حتما آنها را حفظ کرده و منتظر سیزن بعدی بازار طی هفته ها یا ماه های آتی باشید. با اینحال، حتما اخبار مربوط به تنش های خاورمیانه، توزیع توکن های مسروقه صرافی Mt.Gox و آخرین داده های اقتصادی آمریکا در گزارش های هفتگی فدرال رزرو را به جدیت دنبال کنید.

کد خبر: ۲۹۸٬۳۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha