۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۲
پارک علم و فناوری استان زنجان پایین‌ترین بودجه کشوری را دارد
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان:

پارک علم و فناوری استان زنجان پایین‌ترین بودجه کشوری را دارد

زنجان-رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان،گفت: پارک علم و فناوری استان زنجان همچنان پایین‌ترین بودجه کشوری را داشته و بودجه اختصاصی برای امسال ۱۷ میلیارد تومان است. 

به گزارش خبرنگار بازار، عباسعلی زمانی شامگاه یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل پاک علم و فناوری استان،گفت:در حال حاضر ۳۰ شرکت دانش‌بنیان در استان وجود دارد که از این تعداد ۲۱ شرکت در دانشگاه علوم پایه، ۵ شرکت در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه زنجان و ۴ شرکت در پارک سلامت مستقر هستند.

وی ابراز داشت: طی مدت سه سال گذشته تعداد واحدهای فناور از ۸۰ واحد به ۱۵۸ شرکت رسیده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان،گفت: میزان درآمد واحدهای فناور از ۶۰ میلیارد تومان به ۱۶۲ میلیارد تومان و تعداد شاغلان در این حوزه از ۵۹۸ نفر به یک هزار و ۲۴۷ نفر افزایش یافته است.

زمانی تاکید کرد: استان زنجان با رتبه ۱۴ کشوری رتبه بالاتر از میانگین کشوری در تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان را از آن خود کرده که این امر نشان‌دهنده ظرفیت بالای موجود در این بخش است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲، ۱۵ رویداد استارتاپی، ۵ رویداد آموزشی برگزار شد و ۱۴ ثبت اختراع، ۱۶۶ پرونده مالکیت فکری و ۶۵ فریلنسر وجود داشته است.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان،بیان داشت: پارک علم و فناوری استان زنجان همچنان پایین‌ترین بودجه کشوری را داشته و بودجه اختصاصی برای امسال ۱۷ میلیارد تومان است.

زمین نیم هکتاری پارک علم و فناوری حداکثر تا ۶ ماه آینده به بهره برداری می رسد

زمانی افزود: زمین نیم هکتاری پارک علم و فناوری استان زنجان حداکثر تا ۶ ماه آینده به بهره برداری می رسد و با بهره برداری از این زمین می‌توانیم توانمندی‌های علم و فناوری استان زنجان را به نمایش بگذاریم.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان شامل سه رده نوپا، نوآور و فناور هستند ،تصریح کرد: در این راستا در استان زنجان ۷۸ درصد شرکت‌ها نوپا و ۱۶ درصد نوآور و ۶ درصد فناور هستند.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: ۲۲ درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان زنجان در زمینه ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته فعالیت می‌کنند، ۱۵ درصد از این شرکت‌ها در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات، ۲۴ درصد در بخش مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری شیمیایی، ۲۸ درصد برق و الکترونیک و فتونیک و فناوری زیستی و ۶ درصد کشاورزی و صنایع غذایی فعال هستند.

زمانی یاد اورشد: پارک علم و فناوری استان زنجان دارای زیرساخت‌های قابل توجهی است که شامل شرکت‌ها و نیروی جوان توانمند است.

وی افزود: پارک علم و فناوری استان زنجان رتبه ۱۷ را در بین پارک‌های کشور به خود اختصاص داده است.

کد خبر: ۲۹۸٬۲۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha