۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
بسته مشوق های سرمایه‌گذاری خارجی تدوین شد|  دعوت از ۱۰۰۰ سرمایه‌گذار
معاون سازمان توسعه تجارت در پاسخ به بازار:

بسته مشوق های سرمایه‌گذاری خارجی تدوین شد| دعوت از ۱۰۰۰ سرمایه‌گذار

قنادزاده گفت: ایران نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری را با پیام همکاری با کشورهای همسایه برگزار می‌کند. هدف‌گذاری شده ۸۰ کشور خارجی با ۱۰۰۰ سرمایه‌گذار به ایران بیایند.

بازار؛ گروه صنعت: محمدصادق قنادزاده معاون سازمان توسعه تجارت با اشاره به این در سال‌های اخیر جذب سرمایه‌گذاری خارجی افزایش یافته‌است، گفت: با توجه به ظرفیت‌های کشور در سال های اخیر میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی چندان قابل توجه نبوده است. برای افزایش سرمایه گذاری ماموریت جدیدی را تعریف کرده ایم. بر مبنای آن سازمان توسعه تجارت به معرفی بخش های متنوع اقتصادی در نمایشگاهها خواهد پرداخت، چراکه در سالهای گذشته بیشتر به معرفی ظرفیت‌های صنعتی کشور پرداخته است. اما با توجه به اینکه خدمات در تجارت و اقتصاد کشورهای توسعه‌یافته سهم قابل توجهی دارد. به همین دلیل به دنبال ورود به تجارت خدمات شده‌ایم.
محمد علی قنادزاده با تاکید بر اینکه یکی از ضرورت‌ها معرفی ظرفیت‌های صنعتی و مشوق های این بخش است، اظهار کرد: برای نمونه در ایران اکسپو ده هزار بسته سرمایه‌گذاری معرفی شد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در سطح گسترده‌تر فرصتهای سرمایه‌گذاری در کشور با برگزاری نمایشگاه معرفی شوند.
او تصریح کرد: در حال حاضر ایران عضو پیمانهایی مانند شانگهای، دی ۸، بریکس و... است. ایران به دلیل روابط دوجانبه ای که با کشورهای همسایه و حتی کشورهایی از قاره‌های دور دارد می تواند از این ظرفیت ها برای توسعه اقتصادی کشور استفاده کند.
قنادزاده در پاسخ به خبرنگار بازار گفت: تضمین برگشت سرمایه‌گذاری و سود در بسته مشوق های سرمایه گذاری وجود دارد. همچنین صدور مجوز کار و مشوقهای مالیاتی برای سرمایه‌گذاران خارجی در نظر گرفته شده‌است. این بسته‌های سرمایه‌گذاری در حوزه حمل و نقل، بنادر، کانتینرهای یخجالی و... ارائه‌شده است. به‌طور قطع بسته‌های سرمایه‌گذاری تنها برای خارجیها نیست، بلکه شرکت‌های دولتی و بخش‌خصوصی می‌توانند در این پروژه‌ها مشارکت داشته باشند.

تامین مالی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی یکی از اولویت‌های کشور

محمود بازاری مدیرکل دفتر ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت گفت: تامین مالی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی یکی از اولویت‌های کشور برای تحقق اهداف دولت در سطوح مختلف صنعت، معدن و تجارت است.
بازاری با بیان اینکه نمایشگاه فرصت سرمایه‌گذاری در راستای تقویت زیرساخت‌های کشور و صنایع صادرات محور است، افزود: همکاری سازمان توسعه و تجارت و سازمان سرمایه‌گذاری خارجی در راستای تحقق اهداف اقتصادی است. به همین دلیل زمینه مذاکرات مستقیم با کشورهای همسایه فراهم شده است.
همچنین قادری رییس ستاد نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران با تاکید بر اینکه باشگاه سرمایه‌گذاران در کشور راه‌اندازی می‌شود گفت: هدف این نمایشگاه ارتقای توان جذب سرمایه است. اما باید توجه داشت که افزایش بهره‌وری در سرمایه‌گذاری باید در دستور کار قرار داشته باشد.
او افزود: هم‌اکنون وزارتخانه و سازمان سرمایه‌گذاری خارجی مذاکراتی با کشورهای دیگر انجام می‌دهند. به طوری که دعوت از هزار سرمایه‌گذار از ۸۰ کشور در دستور کار قرار دارد. این سرمایه‌گذاران با دو طیف صنایع سرمایه پذیر و بخش عمومی و شهرداریها و مناطق آزاد ارتباط خواهند داشت.

کد خبر: ۲۹۸٬۱۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha