۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۳
نخستین تعمیرات اساسی کارخانه اسید خاتون آباد انجام شد
رئیس کارخانه اسید سولفوریک خاتون آباد:

نخستین تعمیرات اساسی کارخانه اسید خاتون آباد انجام شد

کرمان- رئیس کارخانه اسید سولفوریک خاتون آباد شهربابک از انجام نخستین تعمیرات اساسی کارخانه اسید سولفوریک خاتون آباد خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شاهی گفت: کارخانه اسید سولفوریک خاتون آباد به عنوان یک پروژه زیست محیطی مجتمع مس شهربابک برای کاهش و رفع آلایندگی کارخانه ذوب مس خاتون آباد در سال ۹۸ مورد بهره برداری قرار گرفت که پس از حدود پنج سال فعالیت، به همت پرسنل این کارخانه نخستین تعمیرات اساسی در سطحی گسترده انجام شد.

وی افزود: الکتروفیلترهای مرطوب کارخانه اسید جزو اساسی‌ترین تجهیزات این کارخانه هستند که از سال ۱۴۰۰ متوجه اختلال به وجود آمده در این تجهیزات شدیم، اما به دلیل حساسیت و وزن نسبتا بالای این چهار تجهیز، لازم بود در زمانی مناسب و قبل از خارج شدن کلی تجهیزات از مدار اقدامات لازم انجام شود.

شاهی اظهار کرد: با تدابیر مدیریت مجتمع، معاونت بهره برداری و معاونت مهندسی مجتمع، برای پایداری شرایط تولید و بهبود هرچه بیشتر شرایط زیست محیطی، برنامه زمانبندی این تعمیرات گسترده از ۵۰ روز به ۲۰ روز کاهش یافت.

رئیس کارخانه اسید گفت: هر تجهیز که مورد تعمیر و تعویض قرار گرفته حدود ۵۰ تن وزن دارد که این مسئله سختی کار را دو چندان می‌کرد، اما در یک بازه زمانی ۲۰ روزه با تلاش شبانه‌روزی در گرم‌ترین روزهای سال، پرسنل کارخانه اسید خاتون آباد در جهت بهبود شرایط زیست محیطی و ادامه روند تولید به بهترین نحو این تعمیرات را به سرانجام رساندند.

کارخانه اسید سولفوریک خاتون آباد با دریافت گاز خروجی کارخانه ذوب، ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰ هزار تن اسید سولفوریک را داراست که این قدمی موثر در کاهش آلایندگی کارخانه ذوب مس خاتون آباد محسوب می‌شود.

کد خبر: ۲۹۸٬۱۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha