۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۵
احداث استادیومی در ارتفاع ۳۵۰ متری زمین
برنامه جاه‌طلبانه عربستان برای جام جهانی ۲۰۳۴:

احداث استادیومی در ارتفاع ۳۵۰ متری زمین

عربسان به‌عنوان یکی از میزبان‌های احتمالی جام جهانی فوتبال ۲۰۳۴ از ۱۱ ورزشگاهی که می‌خواهد بسازد رونمایی کرد و یکی از آن‌ها ویژگی‌هایی دارد که ظاهرا از دل یک بازی ویدیویی سایبرپانکی بیرون آمده است.

به گزارش بازار، استادیوم مذکور با نام نئوم (Neom) در داخل شهر هوشمندی با همین نام و ارتفاع بیش از ۳۵۰ متری از سطح زمین ساخته خواهد شد.

ورزشگاه نئوم می‌تواند میزبان ۴۶ هزار تماشاگر باشد و «کاملاً با انرژی‌های تجدیدپذیر که عمدتاً از منابع بادی و خورشیدی تولید می‌شود، کار می‌کند». انتظار می‌رود ساخت‌وساز آن در سال ۲۰۳۲ به پایان برسد.

ورزشگاه سایبرپانکی عربستان برای جام جهانی ۲۰۳۴

همانطور که در تصاویر منتشرشده از این ورزشگاه قابل مشاهده است، برای سقف استادیوم اشکال چند ضلعی در نظر گرفته شده است که در بالای سر تماشاگران یک اثر آینه‌ای ایجاد می‌کند.

علاوه‌براین، استادیوم نئوم فقط از طریق آسانسورهای پرسرعت و خودروهای بدون راننده قابل دسترسی خواهد بود. این استادیوم که بخشی از پروژه «The Line» عربستان برای تنوع بخشیدن به اقتصاد خود محسوب می‌شود، قرار است در مرحله یک چهارم نهایی میزبان یکی از مسابقات باشد.

از بین ۱۱ استادیوم برنامه‌ریزی‌شده، هشت استادیوم در ریاض، پایتخت عربستان ساخته خواهد شد، ازجمله استادیوم بین‌المللی ملک سلمان که میزبان بازی افتتاحیه و فینال خواهد بود. شهرهای جده، الخبر و ابها نیز میزبان بخشی از مسابقات خواهند بود.

استادیوم بین‌المللی ملک سلمان که تصویر بالا برای آن ارائه شده است، سه‌طبقه خواهد بود و در کنار صخره بزرگی ساخته می‌شود که توسط شیشه‌های رنگی و صفحه‌نمایش LED احاطه‌شده است. البته این عکس‌ها فقط رندر هستند و نسخه نهایی ورزشگاه‌ها ممکن است متفاوت به‌نظر برسند.

کشور میزبان نهایی مسابقات جام جهانی فوتبال سال ۲۰۳۴ در ۱۱ دسامبر (۲۱ آذر) اعلام خواهد شد.

کد خبر: ۲۹۸٬۰۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha