۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸
بازپرداخت ۴ میلیارد دلاری شرکت جنسیس شروع شد؛ ریزش جدیدی در راه است؟

بازپرداخت ۴ میلیارد دلاری شرکت جنسیس شروع شد؛ ریزش جدیدی در راه است؟

پلتفرم وام‌دهی جنسیس که در سال ۲۰۲۳ اعلام ورشکستگی کرده بود از تکمیل طرح بازسازی فصل ۱۱ خود خبر داد. گزارش شرکت Arkham نشان می‌دهد کیف پول این شرکت بیش از ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین و اتریوم جابجا کرد.

به گزارش بازار، شرکت جنسیس پس از به پایان رساندن فرآیند بازسازی خود، توزیع تقریباً ۴ میلیارد دلار از دارایی‌های را شروع کرده است.

طبق این برنامه، طلبکارانی که باید بیت کوین دریافت کنند، ۵۱.۲۸ درصد از طلب خود را به شکل بیت کوین دریافت می‌کنند. همینطور طلبکارانی که باید اتریوم دریافت کنند، ۶۵.۸۷ درصد از طلب خود را به صورت ETH دریافت می‌کنند.

همچنین بیشتر هولدرهای آلت کوین‌ها ۸۷.۶۵ درصد از دارایی‌های خود را دریافت می‌کنند. البته سولانا یکی از بزرگ‌ترین استثناهای این بند است. طلبکارانی که سولانا داشته‌اند، ۲۹.۵۸ درصد از بدهی خود را به شکل SOL دریافت می‌کنند. طلبکارانی که استیبل کوین یا پول نقد طلب داشته‌اند، ۱۰۰ درصد دارایی خود را در قالب دلار ایالات متحده دریافت خواهند کرد.

شرکت Arkham در پستی در توییتر از جابه‌جایی ۱.۱ میلیارد دلار بیت کوین و ۵۲۱ میلیون دلار اتریوم توسط کیف پول‌های منتسب به شرکت جنسیس خبر داد.

انتقال ۱.۵ میلیون دلار بیت کوین و اتریوم توسط شرکت جنسیس

انتقال ۱.۵ میلیون دلار بیت کوین و اتریوم توسط شرکت جنسیس

همچنین یک صندوق حقوقی به ارزش ۷۰ میلیون دلار برای طلبکارانی که قصد دارند اقدامات و پرونده‌های حقوقی جنسیس تاسیش شده‌ است. این شرکت برای مثال درگیر یک پرونده حقوقی جدا با شرکت مادر خود، یعنی دیجیتال کارنسی گروپ (DCG) است.

پیامدهای سقوط بازار ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲

شرکت جنسیس به عنوان یک پروتکل وام‌دهی در سال ۲۰۲۲ تاسیس می‌شد. یکی از فعالیت‌های این شرکت این بود که از صرافی جمنای تامین سرمایه می‌کرد و آن را به شرکت‌هایی مانند تری اروز کپیتال (Three Arrows Capital) وام می‌داد.

سقوط شرکت تری اروز کپیتال باعث شد اختلافات زیادی بین بنیانگذاران جمنای و مدیرعامل شرکت دیجیتال کارنسی گروپ به وجود بیاید. بنیانگذاران جمنای بارها مدیرعامل شرکت دیجیتال کارنسی گروپ را به کلاهبرداری و عدم توانایی در مدیریت این شرکت متهم کردند. شایان ذکر است DCG شرکت مادر شرکت‌هایی همچون گری اسکیل (Grayscale)، فاندری (Foundry)، لونو (Luno) و جنسیس است.

علاوه بر این، به تازگی شرکت جنسیس در پرونده فروش اوراق بهادار ثبت‌نشده در اپلیکیشن جمنای ارن (Gemini Earn) با کمیسیون بورس و اوراق بهادار به توافقی به ارزش ۲۱ میلیون دلار دست یافته است.

به دنبال این توافق، گری گنسلر (Gary Gensler) رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرد تمام پلتفرم‌های ارائه دهنده خدمات وام دهی و سایر سرویس‌های ارز دیجیتال، باید با قوانین موجود اوراق بهادار مطابقت داشته باشند.

کد خبر: ۲۹۸٬۰۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha