۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
بانک‌ها تسهیلات نهضت ملی مسکن را قفل کرده‌اند| صنعتی سازی مشکل تامین مالی دارد
رئیس انجمن انبوه‌سازان تهران:

بانک‌ها تسهیلات نهضت ملی مسکن را قفل کرده‌اند| صنعتی سازی مشکل تامین مالی دارد

رهبر رئیس انجمن انبوه‌سازان تهران با تاکید بر اینکه "بانک‌ها تسهیلات نهضت ملی مسکن را قفل کرده‌اند"گفت: برای اینکه صنعتی سازی رونق بگیرد باید برنامه ای برای تسهیل پرداخت و تامین مالی آن اندیشیده شود.

بازار، گروه راه و مسکن: ایرج رهبر در نشست تخصصی کنسرسیوم های فناور دانش بنیان صنعتی سازی مسکن با اشاره به این‌که یکی از معضلات نهضت ملی مسکن تامین منابع مالی است، اظهار کرد: انبوه‌سازان به وزارت راه وشهرسازی پیشنهاد دادند برای خروج از بن بست منابع مالی از خیر بانک ها بگذرید و تامین مالی را به بخش خصوصی و انبوه‌سازان واگذار کنید.

وی ادامه داد: ما به لحاظ فنی و مالی می‌توانیم با یک برنامه برد-برد پروژه‌های نهضت ملی مسکن را پیش ببریم.

وی با یادآوری این‌که بانک مسکن با پروژه‌های مسکن مهر ارتقا یافت، اما آنها می‌گویند -با این طرح- بدبخت شدیم به وضعیت تامین مابع مالی نهضت ملی مسکن اشاره و تصریح کرد: متاسفانه تسهیلات این طرح قفل شده است. در حالی که پروژه‌ها پیشرفت ۵۰، ۶۰، ۷۰ و ۹۰ درصدی دارند، اما بانک‌ می‌گوید دیگر منابع نداریم.

رئیس هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران با تاکید بر این‌که بانک‌ پرداخت تسهیلات را متوقف کرده‌ است، گفت:‌ بهانه بانک این است که ۴ متقاضی در یک پروژه برای فوش اقساطی مراجعه نکرده و به همین دلیل حساب انبوه‌سازان را مسدود می‌کنند!

رهبر خاطر نشان کرد:‌ معتقدیم باید یک جایگزین برای کسی که واحد مسکونی را فروش اقساطی نکرده، معرفی شود. چرا باید حساب انبوه‌سازان و پیمانکاران که هیچ دخل و تصرفی در این فرآیند ندارند، مسدود شود؟

بانک‌ها تسهیلات نهضت ملی مسکن را قفل کرده‌اند| صنعتی سازی مشکل تامین مالی دارد

همچنین در این نشست سید جواد سادات دبیر ستاد توسعه اقتصادی دانش‌بنیان عمران و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه فعالیت ستاد توسعه اقتصادی دانش بنیان عمران و ساختمان کمک به بازارسازی شرکت‌های دانش‌بنیانی است که در حوزه عمران، ساختمان و زیرساخت وجود دارند و فعالیت می‌کنند. با آغاز به کار دولت سیزدهم نیز طرح نهضت ملی مسکن در برنامه قرار گرفت و این ابرپروژه هم‌اکنون در سراسر کشور در حال اجراست که بخشی از این پروژه‌ها با کمک شرکت‌های دانش بنیان انجام شده و یا در حال انجام است.

دبیر ستاد توسعه اقتصادی دانش بنیان عمران و ساختمان ادامه داد: امروز بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکن در سراسر کشور در حال اجراست که بازار مناسبی برای حضور دانش‌بنیان‌ها در کشور است. همچنین با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از ساخت مسکن در شهرهای جدید در حال انجام است، با تفاهم‌نامه امروز، تلاش می‌شود این کنسرسیوم‌های فناور و دانش بنیان صنعتی‌سازی مسکن، که تعداد ۱۱ نمونه از آنها تا کنون تشکیل شده و حدود ۸۰ شرکت دانش بنیان در این کنسرسیوم‌ها حضور دارند، به پروژه‌ها متصل شوند. ظرفیت دانش بنیان‌ها ظرفیت مناسبی است که وارد پروژه‌های مشارکتی و پروژه‌های تولید مسکن نهضت ملی مسکن خواهند شد.

سادات یکی از محورهای امضای این تفاهم‌نامه را ایجاد فن‌بازارهای حوزه عمران و ساختمان برشمرد و گفت: در شهرهای جدید علاوه بر پروژه‌های انبوه سازی ساخت مسکن به شکل خودمالکی نیز در حال انجام است که با تفاهم امروز و تشکیل این فن‌بازارها، به شکل حضوری محصولات و خدمات شرکت‌های دانش بنیان به مردم عرضه خواهد شد.

کد خبر: ۲۹۸٬۰۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha