دوربین سلفی آیفون ۱۷ احتمالاً با ارتقای دو برابری به ۲۴ مگاپیکسل می‌رسد

دوربین سلفی آیفون ۱۷ احتمالاً با ارتقای دو برابری به ۲۴ مگاپیکسل می‌رسد

این دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی احتمالاً با لنز پلاستیکی شش‌عنصری همراه خواهد بود.

به گزارش بازار، ظاهراً خانواده گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۷ می‌توانند دوربین جلویی ۲۴ مگاپیکسلی داشته باشند که وضوح آن را دو برابر حسگر فعلی می‌کند. بسیاری از به‌روزرسانی‌ها و شایعات مربوط به گوشی‌های اپل، حول دوربین‌های پشتی می‌چرخند؛ مانند سیستم دیافراگم متغیر که قبلاً گزارش شده بود. بااین‌حال، در پیش‌بینی یکی از تحلیلگران، می‌توان تغییرات مثبتی را در دوربین سلفی خانواده آیفون ۱۷ نیز پیش‌بینی کرد.

براساس یادداشت «جف پو»، تحلیلگر Haitong Securities، که توسط «BGR» منتشر شده است، مدل‌های آیفون ۱۷ همگی از یک دوربین ۲۴ مگاپیکسلی با لنز پلاستیکی شش‌عنصری استفاده خواهند کرد. برای مقایسه، آرایه دوربین TrueDepth در آیفون ۱۵ از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با پنج عنصر در لنز پلاستیکی استفاده می‌کند.

ظاهراً این ارتقا فقط به مدل‌های پرو محدود نخواهد شد و همه مدل‌های iPhone ۱۷ ازجمله مدل استاندارد، از سنسور سلفی بهتری برخوردار خواهند بود.

جف پو تنها تحلیلگری نیست که به ارتقای حسگر دوربین سلفی آیفون ۱۷ باور دارد؛ تحلیلگری مشهور به‌نام «مینگ چی کو» نیز ادعای مشابهی را برای آیفون ۱۷ با همان تعداد عناصر لنز ارائه کرده بود.

دیگر مشخصات احتمالی سری آیفون ۱۷

در ادامه این یادداشت، جف پو معتقد است که مدل معمولی iPhone ۱۷ نمایشگر ۶.۳ اینچی نخواهد داشت. برخی شایعات حاکی از آن است که صفحه‌نمایش مدل استاندارد ۶.۳ اینچ خواهد بود که با پیش‌بینی جف پو در تضاد است. این احتمال نیز وجود دارد که خط تولید سری آیفون‌ ۲۰۲۵ برای اولین‌بار با چهار اندازه مختلف (۶.۱، ۶.۳، ۶.۶ و ۶.۹ اینچ) همراه باشد.

سایر شایعات آیفون ۱۷، شامل حذف مدل پلاس و جایگزینی آن با مدل اسلیم است؛ علاوه‌براین گفته می‌شود مدل پرو دارای رم ۱۶ گیگابایتی و مادربرد سبک‌تر خواهد بود که باعث کاهش وزن این دستگاه می‌شود.

انتظار می‌رود اپل تراشه A۱۹ را برای سری آیفون ۱۷ توسعه دهد و مدل‌های مختلف آن را با پردازنده‌های A۱۹ معمولی و پرو از یکدیگر متمایز کند. درآخر، به‌نظر می‌رسد مدل‌های معمولی دارای ۸ گیگابایت رم خواهند بود، درحالی‌که ۱۲ گیگابایت رم در مدل‌های پرو وجود خواهد داشت.

کد خبر: ۲۹۸٬۰۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha