۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹
مجوز افزایش سرمایه بیمه تجارت نو صادر شد

مجوز افزایش سرمایه بیمه تجارت نو صادر شد

بیمه تجارت نو به منظور خروح از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت افزایش سرمایه می دهد.

به گزارش بازار، در متن مدارک و مستندات قانونی افزایش سرمایه بیمه تجارت نو از طرف سازمان بورس و اوراق بهادار آمده، در اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه ۱۳۸۴)، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت بیمه تجارت نو (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می باشد. مبلغ افزیش سرمایه ۶۰۰۰ میلیارد ریال و از محل مطالبات و اورده نقدی سهامداران می باشد.

همچنین باعنایت به مفاد ماده ۸ دستورالعمل اجرایی نحوه تغییر سرمایه شرکتهای مشمول ماده ۱۴۱ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مبنی بر اینکه «سازمان تنها در صورتی مجوز برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده با دستور جلسه افزایش سرمایه را صادر می‌نماید که در صورت افزایش سرمایه، شرکت از شمولیت ماده مذکور خارج گردد»، ضروری است مجمع عمومی فوق‌العاده با انجام مرحلۀ دوم افزایش سرمایه از مبلغ ۱۲.۰۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۲۴.۰۰۰ میلیارد ریال از محل مطالبات حال‌شدۀ سهامداران و آوردة نقدی (به‌مبلغ ۱۲.۰۰۰ میلیارد ریال) به منظور اصلاح ساختار مالی جهت خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت، موافقت و عملی نمودن آن را به مدت ۲ سال به هیئت‌مدیره تفویض نماید تا هیئت‌مدیرة شرکت پس از اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به عملی نمودن آن اقدام نماید.

خاطر نشان می سازد، شروع پذیره نویسی حداکثر تا ۶۰ روز از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود. عدم شروع پذیره نویسی در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز گردیده و انجام آن مستلزم أخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.

کد خبر: ۲۹۸٬۰۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha