۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹
پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه فاز ۳ تغلیظ معدن مس سونگون
مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان خبر داد؛

پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه فاز ۳ تغلیظ معدن مس سونگون

تبریز-مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان گفت: معدن مس سونگون با ذخیره بیش از ۵ میلیارد تن کانی‌سنگ مس با عیار ۰/۵۸ درصد به عنوان یکی از معادن بزرگ و و در کلاس جهانی قلمداد می شود.

به گزارش بازار، محمدجعفر عظمایی با اشاره به حجم ماده معدنی قابل توجه در معدن مس‌سونگون، سرمایه گذاری جهت ایجاد ارزش افزوده و تعریف پروژه های توسعه ای جهت تولید کنسانتره مس را بیش از پیش در این مجتمع ضروری دانست و افزود : در حال حاضر پروژه تغلیظ فاز ۳ مس سونگون را در دست اجرا داریم که با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد و حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۵۰۰ میلیون یورو یکی از پروژه های بزرگ صنعتی معدنی کشور است.

وی گفت: ظرفیت خاک ورودی این کارخانه ۲۱ میلیون تن بوده و با بهره برداری از این پروژه در اواسط سال ۱۴۰۵، میزان تولید کنسانتره مجتمع، از رقم ۳۲۵ هزار تن به حدود ۸۰۰ هزار تن خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان خاطر نشان کرد: در راستای استفاده بهینه و مؤثر از میزان ذخایر موجود، احداث فاز ۴ تغلیظ به ظرفیت ۴۵۰ هزار تن کنسانتره نیز با پیشنهاد مجتمع مس سونگون و تصویب هیئت مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران در مرحله تکمیل اسناد و انجام مناقصه و انتخاب پیمانکار قرار دارد.

کد خبر: ۲۹۷٬۹۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha