۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰
بورس رنگ خون گرفت| مسئولبت پذیری وزارت اقتصاد زیر سئوال رفت؟
بورس در یک نگاه؛

بورس رنگ خون گرفت| مسئولبت پذیری وزارت اقتصاد زیر سئوال رفت؟

مشکل بازار کمبود نقدینگی و تزریق پول نیست، مشکل بازار مدیریت است.

سمیه شوریابی؛ بازار: بازارِ رها شده بورس تهران همچنان زیر تیغ فروشندگان است و به سختی نفس می کشد، نخستین روز معاملاتی هفته با سرخپوشی ۹۶ درصد نمادها و صفوف فروشی به ارزش ۱۱۷۲ میلیارد تومان به کارش خاتمه داد.

افت ۳ درصدی شاخص کل و هم وزن، خروج ۱۴۲۳ میلیارد تومانی پول از سوی حقیقی ها و ارزش معاملات خرد ۴.۲ همتی نتیجه داد و ستد معامله گران امروز بود.

با ترور شهید اسماعیل هنیه، از روز چهارشنبه مسئولین درجه یک کشور هشدار انتقام دادند، تا امروز مسئولین سازمان بورس، شرکت بورس، شرکت فرابورس و نیز شورای عالی بورس چهار روز فرصت داشتند، حداقل برای ظاهرسازی هم که شده است یک جلسه برگزار نمایند اما متأسفانه عدم مسئولیت پذیری، بی تفاوتی به وظایف مدیریتی، بی ارزش کردن ارباب رجوع و نیز منافع شخصی باعث شده است که هیچ توجه ای صورت نگیرد.

بورس رنگ خون گرفت| مسئولبت پذیری وزارت اقتصاد زیر سئوال رفت؟

حداقل برای مدیریت ریسک سیستماتیک جنگ و برای کمک به مدیریت فضای اقتصادی کشور که امروز دست آویز شبکه های معاند و تمسخر دشمنان شده است، حاضر به تشکیل یک جلسه و انتشار یک صورت جلسه و مصوبه ظاهری هم نشدند.

این حد از عدم مسئولیت پذیری باعث سرافکندگی شخص وزیر اقتصاد است ضمن اینکه مشکل بازار کمبود نقدینگی و تزریق پول نیست، مشکل بازار مدیریت است.

لازم به ذکر است امروز معامله گران تالار بورس تهران به نشانه اعتراض به وضعیت فعلی سیستم ها را خاموش و جایگاه خود را ترک کردند.

همچنین افزایش قیمت دلار در مرکز مبادله کماکان ادامه دارد، قیمت کنونی ۴۴۳۵۳۵ ریال است.

کد خبر: ۲۹۷٬۹۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha