۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۶
راه اندازی رصدخانه پایش اقتصاد در یزد| واحدهای فعال و راکد شناسایی می شوند
استاندار یزد:

راه اندازی رصدخانه پایش اقتصاد در یزد| واحدهای فعال و راکد شناسایی می شوند

یزد- استاندار یزد از راه اندازی رصدخانه پایش اقتصاد استان خبرداد و گفت: یکی از ماموریت های مهم این رصدخانه، پایش دقیق شاخص های کلان اقتصادی به منظور برنامه ریزی برای بهبود وضعیت اقتصاد استان است.

مهران فاطمی در گفت و گو با خبرنگار بازار، آمار صحیح را مبنای اساسی برنامه ریزی دانست و گفت: برنامه ریزی موثر و کارآمد برای واحدهای تولیدی و اقتصادی، نیازمند پایش دقیق وضعیت واحدها و شناسایی واحدهای فعال، نیمه فعال و راکد است.

وی با اشاره به ضرورت بروز رسانی بانک اطلاعاتی جامع واحدهای تولیدی و صنعتی، توسط خانه صمت استان اظهارکرد: با بروزرسانی بانک اطلاعاتی واحدها و آخرین وضعیت آن ها، برنامه ریزی های این حوزه به صورت هدفمند تر و کارآمدتر صورت می گیرد.

با از تشکیل رصدخانه پایش اقتصاد استان و فعالیت آن زیر نظر مرکز آمارِ سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خبرداد و گفت: یکی از ماموریت های مهم این رصدخانه، پایش دقیق شاخص های کلان اقتصادی استان و ارائه آخرین وضعیت ها جهت انجام برنامه ریزی های لازم است.

استانداریزد با بیان اینکه راهبردهای توسعه صنعتی مبتنی بر شاخص هایی نظیر عدالت، مزیت های منطقه، زنجیره ارزش و بهره وری است، اظهارکرد: برنامه ریزی و حمایت ها، براساس داده های بانک اطلاعاتی و راهبردهای توسعه صنعتی استان انجام می شود.

کد خبر: ۲۹۷٬۹۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha