۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۲
ناگفته‌های جدید از شب شهادت شهید هنیه

ناگفته‌های جدید از شب شهادت شهید هنیه

خالد القدومی، نمایندهٔ حماس در ایران جزئیات جدیدی از شب شهادت اسماعیل هنیه را روایت کرد.

به گزارش بازار، القدومی در گفت‌وگو با روزنامهٔ العربی‌الجدید، روایت نیویورک‌تایمز مبنی بر شهادت هنیه بر اثر یک بمب را تکذیب کرد و گفت: ساعت یک و ۳۷ دقیقهٔ بامداد ساختمان لرزید؛ من بلافاصله از اتاق خارج شدم و دود غلیظی دیدم. بعد از آن متوجه شدم حاج ابوالعبد(هنیه) به شهادت رسیده است.

از شدت لرزش ساختمان فکر کردم زلزله رخ داده یا صدای رعدوبرق بوده؛ پنجره را باز کردم ولی خبری از باران یا رعدوبرق نبود. هوا گرم بود؛ به طبقهٔ چهارم که اتاق شهید بود، رفتیم. دیدم که دیوار و سقف اتاق فرو ریخته است.

از وضعیت محل حمله و پیکر شهید هنیه مشخص بود که این حمله با یک پرتابه از هوا یا موشک صورت گرفته است. به‌هرحال من نمی‌خواهم وارد جزئیات بیشتر شوم؛ زیرا گروه‌های فنی و تخصصیِ برادران ما در ایران مشغول تحقیق هستند و نتایج بعداً اعلام خواهد شد.

القدومی ضمن انتقاد از «روایت‌های منحرف‌کنندهٔ» روزنامه‌های آمریکایی و اسرائیلی دربارهٔ کارگذاشتن بمب زیر تخت‌خواب شهید هنیه، تأکید کرد: واقعیت‌های روی زمین با روایت‌های نیویورک‌تایمز و سخنگوی ارتش اسرائیل در تضاد است. هدف از این روایت‌ها و اظهارات، سلب مسئولیت مستقیم از اسرائیل است تا از این طریق تبعات این جنایت متوجه آن نشود.

نمایندهٔ حماس با تأکید بر اینکه «اسرائیل، طراح و مجریِ این عملیات بوده و با آگاهی و موافقت آمریکایی‌ها آن را انجام داده»، گفت: دولت آمریکا شریک این جنایت است و در جریان سفر به واشنگتن، به نتانیاهو اجازه شدادند این جنایت را انجام دهد.

کد خبر: ۲۹۷٬۸۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha