۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸
اینتل بیش از ۱۵ هزار کارمند خود را اخراج می‌کند

اینتل بیش از ۱۵ هزار کارمند خود را اخراج می‌کند

پس از اعلام ضرر برای سه‌ماهه گذشته، غول تراشه ساز در حال کاهش ۱۰ میلیارد دلاری هزینه‌های خود است.

به گزارش بازار، اینتل اعلام‌کرده به‌عنوان بخشی از یک برنامه جدید که طی آن قرار است ۱۰ میلیارد دلار در هزینه‌های شرکت صرفه‌جویی شود، بیش از ۱۵ درصد از کارمندان خود را کاهش دهد. بنابراین، بیش از ۱۵ هزار کارمند سازنده تراشه شغل خود را از دست خواهند داد. اینتل درحال‌حاضر بیش از ۱۲۵۰۰۰ کارمند دارد، بااین‌وجود، تعداد کارمندان اخراجی ممکن است به ۱۹ هزار نفر برسد.

براساس گزارش ورج، اینتل تا سال ۲۰۲۶ قصد دارد هر سال میلیاردها هزینه مربوط به تحقیق‌وتوسعه و بازاریابی خود را کاهش خواهد داد. از جمله این کاهش هزینه‌ها به کاهش ۲۰ درصدی هزینه‌های سرمایه‌ای، سازمان‌بندی مجدد به‌منظور «کنار گذاشتن وظایف غیرضروری» و بررسی مجدد «تمام پروژه‌ها و تجهیزات فعال» می‌شود تا اطمینان پیدا کند که هزینه زیادی به‌همراه ندارند.

«پت گلسینگر»، مدیرعامل اینتل در یادداشت خود به کارمندان می‌گوید: «این تعدیل نیرو برای من خبر دردناکی است که باید به اشتراک بگذارم و می‌دانم که خواندن آن برای شما سخت‌تر خواهد بود.»

اعلام ضرر اینتل برای سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴

اینتل برای سه‌ماهه‌دوم سال ۲۰۲۴، ضرر ۱.۶ میلیارد دلاری را گزارش کرده است که بسیار بیشتر از ضرر ۴۳۷ میلیون دلاری آن برای سه‌ماهه گذشته است. گلیسنگر در یادداشت خود می‌گوید: «عملکرد مالی سه‌ماهه دوم ما ناامیدکننده بوده است، حتی اگر به نقاط‌عطف فناوری محصول و فرایند دست پیدا کردیم. درآمدها ما طوری که انتظار داشتیم رشد نکرده است و ما هنوز به‌‎طور کامل از روندهایی مانند هوش مصنوعی بهره نبرده‌ایم.»

درآمد اینتل در سه‌ماهه دوم ۱۲.۸ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال گذشته فقط ۱ درصد کاهش یافته است. در حالی که این شرکت با سرمایه‌گذاری روی کارخانه‌های جدید، در کسب‌وکار ریخته‌گری خود کاملاً ضرر کرده است، اما خود محصولات شرکت چندان بی‌سود نبوده‌اند.

در واقع، تقریباً تمام ضررهای این سه‌ماهه و سه‌ماهه گذشته به کسب‌وکار ریخته‌گری اینتل مربوط می‌شود، در حالی که فروش آن همچنان نسبتاً ثابت باقی مانده و کسب‌وکار رایانه‌شخصی و سرور آن سودآور بوده است. این شرکت همچنین قرار است طبق قانون CHIPS، تا ۸.۵ میلیارد دلار از دولت ایالات متحده بودجه دریافت کند.

کد خبر: ۲۹۷٬۸۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha