۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۱
نرخ بهره آمریکا تغییر نکرد؛ واکنش قیمت بیت کوین چه بود؟

نرخ بهره آمریکا تغییر نکرد؛ واکنش قیمت بیت کوین چه بود؟

بانک مرکزی آمریکا چند دقیقه قبل اعلام کرد که نرخ بهره این کشور را فعلاً تغییر نمی‌دهد. انتشار این خبر نوسانات جدیدی در بازار بیت کوین ایجاد کرد.

به گزارش بازار، نرخ بهره آمریکا همان طور که تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند در محدوده ۵.۵ تا ۵.۲۵ درصد ثابت ماند. بازارهای پر ریسکی مثل بازار ارزهای دیجیتال مدت‌ها است که منتظر کاهش نرخ بهره این کشور هستند.

نرخ بهره بالا معمولاً باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران از بازارهای مالی پرریسکی مثل بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین دور بمانند. به عبارت دیگر این شرایط معمولاً ریسک‌پذیری معمله‌گران را کاهش می‌دهد.

برعکس نرخ بهره پایین معمولاً افراد را به سمت بازارهای پرریسک می‌کشاند. با این حال فدرال رزرو آمریکا از حدود ۲ سال پیش برای کاهش تورم مجبور شد نرخ بهره را افزایش دهد. نرخ بهره بالا معمولاً عرضه در گردش پول را کاهش داده و از این طریق در کنترل تورم موثر است.

در این مدت نرخ تورم این کشور هم تا حدودی کاهش یافت و به محدوده ۳ درصد نزدیک شد. با این حال فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده است که تا وقتی نرخ تورم به ۲ درصد نرسد، تغییر چندانی در سیاست‌های خود ایجاد نمی‌کند.

با وجود این کاهش داده‌های تورمی باعث شده‌ است معامله‌گران و هولدرهای بیت کوین نسبت به کاهش نرخ بهره آمریکا امیدوار شوند. تحلیلگران حدود ۹۰ درصد احتمال می‌دهند که این اتفاق در ماه آینده یعنی ماه سپتامبر (شهریور) رخ دهد.

در هر صورت انتشار خبر مربوط به نرخ بهره آمریکا باعث شد که قیمت بیت کوین در تایم فریم ۱۵ دقیقه‌ای کمی کاهش یابد. حال باید دید که این نوسانات نزولی تا کجا ادامه دارد.

قیمت بیت کوین در تایم فریم ۱۵ دقیقه‌ای

قیمت بیت کوین در تایم فریم ۱۵ دقیقه‌ای

کد خبر: ۲۹۷٬۷۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha