گردنبند مجهز به هوش مصنوعی که با شما حرف می‌زند
با Friend آشنا شوید؛

گردنبند مجهز به هوش مصنوعی که با شما حرف می‌زند

خالق این محصول می‌گوید که Friend محصولی برای «نمایش احساس تنهایی» افراد است.

به گزارش بازار، تاکنون دستگاه‌های پوشیدنی مختلفی مانند Rabbit R۱ و AI Pin معرفی شده‌اند که می‌خواستند فناوری هوش مصنوعی را به شکل جدیدی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند و البته هر دو پروژه تا حد زیادی شکست خورده‌اند. حالا گردنبند جدیدی با نام Friend معرفی شده که از قابلیت‌های هوش مصنوعی بهره می‌برد.

Friend گردنبندی مجهز به هوش مصنوعی است که می‌تواند در جایگاه همراه شخصی، از فردی که آن را پوشیده، حمایت یا او را تشویق کند. Friend از طریق بلوتوث به گوشی کاربر متصل می‌شود و مداوم به تمام تعاملات اطراف او گوش می‌دهد.

سپس با فشاردادن دکمه روی گردنبند، کاربر می‌تواند با Friend صحبت کند و پاسخش را به‌صورت پیامی در گوشی آیفون دریافت کند. Friend همچنین می‌تواند درمورد کاری که کاربر دارد انجام می‌دهد، پیام‌هایی ارسال کند. برای مشاهده ویدیوی معرفی این دستگاه به این لینک در یوتوب بروید.

شرکت سازنده Friend ادعا می‌کند تمام «خاطرات» آن روی گردنبند ذخیره می‌شود و هیچ اطلاعاتی به سرورهای ابری ارسال نمی‌شود. «آوی شیفمن»، خالق این محصول، در پست وبلاگی‌اش می‌گوید Friend محصولی برای «نمایش احساس تنهایی» افراد است.

او همچنین در مصاحبه‌ای با وب‌سایت The Verge می‌گوید Friend به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که بتواند از ایده‌های کاربران حمایت کند و درباره آن‌ها نظر بدهد و کاربران را تشویق کند. او می‌گوید:

«این دستگاه می‌تواند همراهی عالی در طوفان فکری باشد. می‌توانید با آن درباره مسائلی مانند روابطتان صحبت کنید.»

کد خبر: ۲۹۷٬۶۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha