۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵
زائران اربعین بالاتر از نرخ‌ اعلام شده برای پروازها پرداخت نکنند| فروش رسمی بلیت از شنبه
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی:

زائران اربعین بالاتر از نرخ‌ اعلام شده برای پروازها پرداخت نکنند| فروش رسمی بلیت از شنبه

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از زائران اربعین خواست تا به نرخ‌های اعلام شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری بابت پروازها توجه داشته باشند و بالاتر از این قیمت‌ها پرداخت نکنند.

به گزارش بازار، «مقصود اسعدی سامانی» دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی افزود: همانطور که پیش از این نیز اعلام شد، بهای کل در نظر گرفته شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای بلیت یک‌طرفه هواپیما از مبدا تهران و سایر استان‌های کشور به استثنای ۹ استان به بغداد یا نجف اشرف و برعکس، حداکثر پنج میلیون تومان و برای بلیت‌های دوطرفه ۱۰ میلیون تومان تعیین شد.

وی ادامه‌ داد: بهای کل بلیت یک‌طرفه از استان‌های خراسان، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، مازندران و گلستان به بغداد یا نجف اشرف و برعکس حداکثر ۶ میلیون تومان و برای بلیت‌های دو طرفه ۱۲ میلیون تومان تعیین شد.

این مقام صنفی تاکید کرد:‌ زائران بالاتر از این ارقام برای بلیت‌ها پرداخت نکنند و در صورت مواجهه با درخواست ارقام بالاتر، موارد تخلف را به سازمان هواپیمایی کشوری منعکس کنند.

وی با بیان اینکه از هفته گذشته پیش‌فروش بلیت پروازهای برنامه‌ای اربعین مطابق برنامه‌ریزی از پیش اعلام شده از سوی برخی شرکت‌ها آغاز شده بود، گفت: مقرر شده بود تا پیش‌فروش‌ها به صورت تدریجی انجام شود تا با ترافیک شدید تقاضا مواجه نشویم. از شنبه آینده (۱۳ مردادماه) نیز فروش بلیت به صورت رسمی آغاز می‌شود.

اسعدی سامانی تاکید کرد: نرخ بلیت برای افراد بزرگسال و خردسال (بالاتر از ۲ سال) یکسان است و فقط برای نوزادان (تا ۲ ساله) ۱۰ درصد از کل مبلغ دریافت می‌شود.

وی همچنین درباره پروازهای فوق‌العاده اربعین نیز گفت: شرکت‌ها در این زمینه درخواست داشتند و در حال اخذ مجوزهای مربوطه هستند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی خاطرنشان‌کرد:‌ برآورد ما برای کل پروازهای برنامه‌ای و فوق‌العاده امسال، انجام حدود یک‌هزار پرواز با ۴۰۰ هزار صندلی است که نسبت به سال گذشته (۳۷۰ هزار صندلی) رشد نشان می‌دهد.

کد خبر: ۲۹۷٬۶۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha