۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹
«نیروگاه‌های تجدیدپذیر» برترین راه عبور از بحران «ناترازی برق»| «شهرک خورشیدی» اصفهان در مسیر احداث
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان خبر داد؛

«نیروگاه‌های تجدیدپذیر» برترین راه عبور از بحران «ناترازی برق»| «شهرک خورشیدی» اصفهان در مسیر احداث

اصفهان -حقیقت سرشت، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت:یکی از راه‌های جبران ناترازی برق، برنامه‌ریزی برای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر و در راس آن‌ها نیروگاه‌های خورشیدی است

محمود حقیقت سرشت در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به مشکلات ناشی از ناترازی برق به ویژه برای صنایع و واحدهای تولیدی در فصل تابستان و ایام پیک مصرف اظهار کرد: یکی از راه‌های جبران این ناترازی، برنامه‌ریزی برای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر و در راس آن‌ها نیروگاه‌های خورشیدی است و مدیریت تولید و عرضه برق نیز باید در دستور کار باشد.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد ۱۷ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی در ۶ استان تصویب و برنامه ریزی شد، افزود: انعقاد تفاهم‌نامه شهرک خورشیدی اصفهان نیز به‌طورجدی مطرح شده است و در تلاش برای ساخت سریع تر این شهرک در اصفهان هستیم.

تسریع در تامین اراضی مورد نیاز برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه برای ساخت ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در بازه زمانی چهار ساله در سطح کشور برنامه ریزی شد، تاکید کرد: تامین اراضی مورد نیاز برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی معمولا طولانی می شود و تسریع در این امر از از طریق ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید و احداث شهرک‌های خورشیدی در حال انجام است.

وی توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در استان‌ را مستلزم همکاری تنگاتنگ بین دستگاهی در استان‌ها و تشکیل کارگروه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر دانست و گفت:‌ تلاش ما برای دوماه باقی‌مانده تابستان مدیریت بهینه مصرف برق است.

حقیقت سرشت تصریح کرد: صنایع با مشکل ناترازی برق دچار مشکل تولید و رسیدن به اهداف افزایش تولید می شوند و انتظار آنها ثبات درشرایط ناترازی و نوسانات برق در صدور بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها است، بر این اساس لازم است برای مدیریت مصرف برق، لیست مصارف صنایع در اختیار قرار گیرد.

کد خبر: ۲۹۷٬۶۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha