۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۳
هوندا ZR-V با آذیوردسال به ایران می‌آید؛ کراس‌اووری برای نسل Z

هوندا ZR-V با آذیوردسال به ایران می‌آید؛ کراس‌اووری برای نسل Z

شرکت آذیوردسال تصمیم دارد با عرضه هوندا ZR-V در آینده نزدیک، سبد محصولات خودروهای هوندا در ایران را تنوع ببخشد.

به گزارش بازار، شرکت آذیوردسال در دور جدید واردات خودرو به ایران، محصولاتی از هوندا را برای مصرف‌کننده ایرانی به ارمغان آورده است. هوندا سیتی و هوندا HR-V تاکنون توسط این شرکت به مرحله فروش رسیده‌اند. بااین‌حال آذیوردسال تصمیم دارد با عرضه هوندا ZR-V در آینده نزدیک، سبد محصولات خود را تنوع ببخشد.

نگاهی کوتاه به هوندا ZR-V

هوندا ZR-V در سبد محصولات این شرکت ژاپنی، جایگاهی بالاتر از هوندا HR-V و پایین‌تر از هوندا CR-V‌ را به خود اختصاص داده است. با توجه به قیمت بالاتر هوندا ZR-V نسبت به مدل HR-V، این خودرو در قالب خودروهای وارداتی جانبازان به بازار کشورمان خواهد آمد. بااین‌حال هدف از توسعه هوندا ZRV، تحت تأثیر قرار دادن مشتریان نسل Z بوده است.

هوندا ZR-V

قدرت هوندا ZRV توسط پیشرانه هیبریدی برقی – بنزینی تأمین می‌شود. این پیشرانه از ترکیب موتور دولیتری چهارسیلندر تنفس طبیعی و موتور الکتریکی تشکیل شده است. حداکثر راندمان پیشرانه هوندا ZRV به 181 اسب‌بخار قدرت و 315 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. گیربکس e-CVT، وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را در این خودرو بر عهده دارد. هوندا شتاب رسمی این کراس‌اوور را معادل 8 ثانیه اعلام کرده است. به گفته هوندا، کراس‌اوور ZR-V شتاب‌گیری بهتری نسبت به مدل‌های شش سیلندر دارد. حداکثر سرعت هوندا ZR-V نیز 173 کیلومتربرساعت اعلام شده است.

امکانات و تجهیزات

هوندا ZR-V به عنوان یک کراس‌اوور میان‌رده، از نظر تجهیزات رفاهی و ایمنی در وضعیت مطلوبی قرار دارد. تجهیزات این خودرو به شرح زیر هستند:

سیستم کنترل پایداری، ترمز پارک برقی، ترمز اضطراری، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، سیستم کنترل سرعت در سرازیری، سامانه پایش فشار باد تایرها، هشدار برخورد از جلو، سیستم رانندگی بین خطوط، رادار تابلوخوان، رادار نقطه کور، کروز کنترل تطبیقی، فرمان برقی، سنسور نور و باران، سیستم صوتی BOSE‌ به همراه 12 بلندگو و نمایشگر، تریم چرمی کابین، سقف پانوراما، صندلی‌های برقی جلو به همراه سیستم تهویه، گرمکن صندلی عقب و سیستم تهویه اتوماتیک.

کابین ماشین

قیمت و رقبا

قیمت هوندا ZR-V‌ در بریتانیا معادل 38,400 پوند (3 میلیارد تومان) و در بازار آمریکا معادل 54,900 دلار (3.3 میلیارد تومان) است. بنابراین این خودرو بدون احتساب تعرفه واردات، با قیمتی حدود 3 الی 3.5 میلیارد تومان به بازار ایران خواهد رسید.

هوندا ZR-V

هوندا ZRV را می‌توان جایگزینی برای کیا سورنتو و هیوندای سانتافه دانست، چرا که این دو کراس‌اوور در دور جدید واردات به بازار ایران هنوز حضور پیدا نکرده‌اند. همچنین اکستریم VX که با قیمت تقریبی 4 میلیارد تومان وارد بازار شده است، محصول هوندا را در زمینه‌های مختلف به چالش خواهد کشید.

کد خبر: ۲۹۷٬۶۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha