۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵
خودروهای لیفان با برند جدید خود به ایران باز می‌ گردند

خودروهای لیفان با برند جدید خود به ایران باز می‌ گردند

خودروهای لیفان به‌زودی با خودروسازان بم و برند جدید لیوان به بازار ایران باز خواهند گشت.

به گزارش بازار، خودروهای لیفان همچون لیفان X۶۰، لیفان ۶۲۰ و لیفان ۸۲۰ ازجمله اتومبیل‌های چینی شناخته شده بازار طی دهه ۱۳۹۰ بودند. خودروهای لیفان از ابتدای دهه ۱۳۹۰ و پس از اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه صنایع خودروسازی کشور، جایگزین محصولات هیوندای در خطوط تولید کرمان موتور شدند. تولید محصولات لیفان در کرمان موتور تا اواخر دهه ۱۳۹۰ ادامه یافت اما محبوبیت بالای خودروهای جک و بازگشت دوباره هیوندای، باعث شد تا این خودروها از خط تولید خارج شوند تا ظرفیت برای محصولات محبوب‌تر آزاد شود. اکنون محصولات لیفان بار دیگر به ایران بازگشته‌اند اما این بار با برند جدید خود یعنی لیوان (Livan) شناخته خواهند شد.

لیفان یک شرکت خودروسازی خصوصی چینی است که فعالیت خود را در سال ۲۰۰۰ میلادی و با مونتاژ نسخه‌هایی از محصولات سیتروئن آغاز کرد. این شرکت طی سالیان بعدی تنوع مدل‌هایش را افزایش داد که برخی از آن‌ها را در ایران نیز شاهد بودیم. غول خودروسازی چین یعنی جیلی، به تدریج سهام لیفان را خریداری کرد و تا سال ۲۰۲۴، ۴۵ درصد از سهام لیفان را در اختیار گرفت. پس از آن و طی قراردادی با لیفان،‌ نام این برند را به لیوان تغییر داد.

خودروهای لیفان با برند لیوان

خودروهای جدید لیوان برای بازار ایران، یک سدان و یک کراس‌اوور هستند. این دو خودرو سدان لیوان S۶ پرو و کراس‌اوور لیوان X۶ پرو هستند. این دو محصول توسط شرکت خودروسازان بم به بازار ایران عرضه می‌شوند، شرکتی که هم‌اکنون بک X۳‌ پرو را به بازار ایران عرضه می‌کند.

لیوان S۶ پرو در واقع نسخه دیگری از جیلی امگرند GL به حساب می‌آید. این خودرو به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر مجهز است و در رده سدان‌های کوچک قرار می‌گیرد. ازاین‌رو ‌می‌توان گفت که لیوان S۶ پرو رقیبی برای KMC J۷، آریزو ۶ پرو و ریسپکت پرایم تیپ ۲ خواهد بود. لیوان S۶ پرو در روسیه دو میلیون و ۴۳۰ هزار روبل (۱.۶۷ میلیارد تومان)‌ قیمت دارد.

لیوان X۶ پرو محصول دیگر خودروسازان بم در کلاس کراس‌اوورها است. این خودرو نسخه متفاوتی از جیلی امگرند X۷ به حساب می‌آید؛ خودرویی که نسل قبلی آن در بازار کشورمان حضور دارد. لیوان X۶ پرو نیز به موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر مجهز است و با خودروهایی همچون تیگو ۷ پرو و لاماری ایما رقابت می‌کند. قیمت لیوان X۶ پرو در روسیه دو میلیون و ۶۳۰ هزار روبل (۱.۸ میلیارد تومان) اعلام شده است.

کد خبر: ۲۹۷٬۶۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha