۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۲
برداشت شن و ماسه در گلستان نیازمند صدور مجوز های سخاوتمندانه است 
مدیر عامل شرکت مهندسی مشاوران موج آب فن:

برداشت شن و ماسه در گلستان نیازمند صدور مجوز های سخاوتمندانه است 

گرگان- مدیر عامل شرکت مهندسی مشاوران موج آب فن گفت: در واریزه های طبیعی و معادن کوهی هیچ گونه محدودیتی برای برداشت شن و ماسه وجود ندارد و ضروری است مسئولان بیش از این سختگیری نکنند.

علی حسینیان عصر سه شنبه در دومین جلسه کمیسیون احداث و خدمات فنی و مهندسی اتاق بازرگانی گرگان که با موضوع گرانی شن و ماسه در گلستان برگزار شد، اظهار کرد: شن و ماسه در رودخانه ها، زمین های کشاورزی، معادن کوهی و واریزه های طبیعی که در مخروط افکن ها هستند، وجود دارند.

مدیر عامل شرکت مهندسی مشاوران موج آب فن با بیان اینکه دو محور محدودیت بالایی در استخراج دارند و نمی‌توان از آنها بیش از توان بهره مند شد، بیان کرد: زمین های کشاورزی به زراعت اختصاص دارند، در اینجا نمی‌توان خارج از توان سفره های زیرزمینی استخراج کرد.

وی در ادامه افزود: رودخانه ها در هر سال یک آوردی دارند که اگر خارج از ظرفیت از آنها استخراج شود، این موضوع به منزله تخلیه آب های زیرزمینی خواهد بود که صدمات جبران ناپذیری بر پیکره آب استان گلستان وارد می‌کند.

حسینیان ادامه داد: در واریزه های طبیعی و معادن کوهی هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و اگر مسئولان در مدیریت خود سختگیری نکنند می‌توان در این بخش توسعه جدی رقم زد.

مدیر عامل شرکت مهندسی مشاوران موج آب فن تاکید کرد: باید جلسات تخصصی و محدودتری برگذار شود تا تصمیمات جدی در زمینه ورود به معادن کوهی و واریزه های طبیعی گرفته شود و مجوز های سخاوتمندانه از سوی مسئولان صادر شود تا عرصه بیش از این تنگ نشود.

وی در پایان یادآور شد: استان مازندران محدودیت های برداشت بیشتری از استان گلستان دارد اما در آنجا با تکیه بر معادن کوهی بر این محدودیت غلبه کرده اند؛ گلستان هم با توجه به منابع خوبی که دارد می‌تواند بر این محدودیت ها چیره شود.

کد خبر: ۲۹۷٬۵۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha