۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۸
بازار سیاه سیمان در گلستان| وجود حساسیت ها در سالهای اخیر عرضه شن و ماسه را کاهش داد
رئیس انجمن انبوه سازان گلستان:

بازار سیاه سیمان در گلستان| وجود حساسیت ها در سالهای اخیر عرضه شن و ماسه را کاهش داد

گرگان- رئیس انجمن انبوه سازان گلستان گفت: اکنون قیمت بتن افزایش یافته، سیمان وارد بازار سیاه شده است و سازندگان در تامین این مصالح دچار چالش هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، مهران فدوی عصر سه شنبه در دومین جلسه کمیسیون احداث و خدمات فنی و مهندسی اتاق بازرگانی گرگان که با موضوع گرانی شن و ماسه در گلستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از صنوفی که در پی گرانی شن و ماسه در گلستان دچار چالش شدند، انبوه سازان هستند.

رئیس انجمن انبوه سازان استان گلستان با بیان اینکه عرضه و تقاضا دو بُعد مسائل مربوط به شن و ماسه است، افزود: در سال های اخیر با توجه به حساسیت هایی که وجود داشت و محدود شدن معادن و همچنین عدم صدور مجوز، عرضه کاهش یافت که این موضوع به نفع صاحبان معدن است.

وی گفت: با توجه به رکود بازار مسکن تقاضا نسبت به سال های گذشته بسیار کاهش می یابد که این کاهش شامل پروژه های دولتی و پروژه های شهری هم می شود.

فدوی تصریح کرد: اکنون قیمت بتن افزایش یافته، سیمان وارد بازار سیاه شده است و سازندگان در تامین این مصالح دچار چالش هستند.

وی بیان کرد: از طریق انجمن انبوه سازان حتما اطلاع رسانی خواهیم کرد تا کارگاه های بتن ریزی را تعطیل شود زیرا در شرایط قیمتی کنونی کار کردن بی فایده است.


لزوم صدور مجوز های لازم از سوی دستگاه های قضایی

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان گلستان گفت: باید در کنار مسئولان اداری مسئولان قضایی و دادستانی هم در جلسات دعوت شوند تا در این شرایط بحرانی مجوز های لازم از سوی آنان صادر شود.

وی با بیان قرار نیست سازنده جور سیاست های اشتباه و ناکارآمد را بکشد، گفت: پروژه ها تاخیر مجاز دارند و چنانچه حکم قضایی داشته باشیم می توانیم آن حکم را ارائه کنیم.

فدوی بیان کرد: افزایش صدور مجوز ها و کنترل تقاضا دو موردی است که باید در این برهه به آن توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: مجوز معدن شن و ماسه صادر شده اما همه افرادی که مجوز دریافت کرده اند فعالیت ندارند لذا باید مجوز مدت دار باشد.

کد خبر: ۲۹۷٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha