۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۲
دستگاه‌های ماینر برچسب انرژی می‌گیرند

دستگاه‌های ماینر برچسب انرژی می‌گیرند

مسئول آزمایشگاه برچسب انرژی ماینر گفت: آزمایشگاه برچسب انرژی دستگاه ماینر با هدف صیانت از منابع تولید برق کشور و جلوگیری از هدررفت انرژی و ممانعت از ورود ماینرهای مستهلک به کشور راه‌اندازی شد.

به گزارش بازار، محسن ظهیر جوزدانی گفت: انجام آزمون و صدور برچسب انرژی برای دستگاه ماینر وارداتی مطابق با استاندارد ملی ۲۲۸۰۰، کنترل ماینرهای ساخت داخل، بررسی نقاط ضعف و قوت استاندارد ملی ۲۲۸۰۰ و مشارکت در ارتقا و بهبود این استاندارد ملی، از جمله اهداف راه‌اندازی این آزمایشگاه است.

وی در خصوص مزایای راه‌اندازی این آزمایشگاه ادامه داد: ارتقای بهره‌وری ماینرها و مزارع استخراج رمزارز در کشور و ممانعت از به‌کارگیری دستگاه‌های ماینر مستهلک و غیراستاندارد، ارائه اطلاعات قابل‌اعتماد به مدیران صنعت برق به‌منظور تحلیل و تصمیم‌گیری و پاسخ به نیازهای روز وزارت نیرو، از دیگر مزایای راه‌اندازی این آزمایشگاه به شمار می‌آید.

مسئول آزمایشگاه برچسب انرژی دستگاه ماینر خاطرنشان کرد: این پروژه شامل دو مرحله بود که در مرحله اول مطالعات و تعیین مشخصات فنی و قیمت تجهیزات و در مرحله دوم طراحی آزمایشگاه، خرید تجهیزات و اقدام‌ها و مستندات لازم برای اخذ گواهی استاندارد ۱۷۰۲۵ انجام شد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه نیرو گفت: اخذ استاندارد ۱۷۰۲۵ برای آزمایشگاه برچسب انرژی دستگاه ماینر به دلیل ایجاد امکان همکاری با سازمان استاندارد، گمرک و واردکنندگان دستگاه‌های ماینر حائز اهمیت زیادی است.

وی ادامه داد: این استاندارد درحقیقت یک سیستم برای تضمین اعتبار نتایج آزمایشگاه‌ها است که هم اکنون این سیستم در آزمایشگاه ماینر پژوهشگاه نیرو استقراریافته است.

بر اساس اعلام وزارت نیرو، ظهیرجوزدانی در خصوص مزیت کلی و خصوصیت منحصربه‌فرد این آزمایشگاه برای صنعت برق ادامه داد: باتوجه‌به رشد چشمگیر بازار فناوری بلاک‌چین و قیمت بیت‌کوین و سایر رمزارزها، وزارت نیرو برای کنترل هجوم افراد به سمت راه‌اندازی ماینرها و به تعادل رساندن عرضه و تقاضای برق کشور، هزینه برق مصرفی مزارع مجاز را چندین برابر مصرف خانگی تعیین کرده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین این وزارتخانه سعی کرده است اثر اضافه‌شدن دستگاه‌های ماینر به شبکه برق را بررسی کرده و برای رفع اثرات مخرب آن راهکارهایی ارائه دهد.

وی ادامه داد: برای این منظور به کمک سازمان ملی استاندارد، دو استاندارد ملی ۲۲۸۰۰ و ۲۲۸۴۰ به ترتیب در زمینه برچسب انرژی دستگاه‌های ماینر و کیفیت توان آنها تدوین و منتشر شد و از اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲، تنها دستگاه‌های ماینر دارای برچسب انرژی A و B می‌توانند از کمرگ به داخل کشور وارد شوند؛ لذا لازم است که تعدادی آزمایشگاه معتبر برای صدور گواهی برچسب انرژی در کشور وجود داشته باشد.

کد خبر: ۲۹۷٬۴۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha