محتواسازان اینستاگرام اکنون می‌توانند نسخه هوش مصنوعی خود را بسازند

محتواسازان اینستاگرام اکنون می‌توانند نسخه هوش مصنوعی خود را بسازند

دفعه بعد که به کاربری در اینستاگرام پیام فرستادید، شاید کاراکتر هوش مصنوعی او پاسختان را بدهد. در واقع متا راه‌اندازی استودیوی هوش مصنوعی خود را شروع کرده است.

به گزارش بازار، AI Studio مجموعه‌ای از ابزارهاست که به کاربران اجازه می‌دهد شخصیتی با هوش مصنوعی بسازند که می‌تواند به سؤالات پاسخ دهد و از طرف انسان با دنبال‌کنندگان و طرفداران او چت کند. این قابلیت جدید و کاربردی فعلاً در دسترس کاربران مشهور اینستاگرام قرار گرفته است.

متا اولین‌ بار پاییز سال گذشته استودیوی هوش مصنوعی خود را در رویداد Connect معرفی کرد اما اخیراً شروع به آزمایش این هوش مصنوعی با تعدادی از بلاگرهای برجسته کرده است. اکنون متا این ابزارها را در اختیار کاربران آمریکایی بیشتری می‌گذارد و اجازه می‌دهد بقیه کاربران با «شخصیت‌های هوش مصنوعی» گفتگو کنند.

در گزارش «تک‌کرانچ» آمده، متا مدعی است این هوش مصنوعی جدید قرار است مشکل قدیمی آن دسته از کاربران اینستاگرام را که فالوورهای زیادی دارند، حل کند؛ در واقع برای بسیاری از بلاگرها ممکن نیست روزانه بتوانند به سیل عظیمی از پیام‌ها پاسخ بدهند و این سرویس قرار است پاسخ تمام این پیام‌ها را بدهد.

هوش مصنوعی اینستاگرام

نحوه شخصی‌سازی چت‌بات هوش مصنوعی اینستاگرام

افراد مشهور می‌توانند به کمک نظراتشان، زیرنویس‌ها، رونوشت‌ها، متونی که استوری کرده‌اند و هر دستورالعمل سفارشی دیگری، شخصیت هوش مصنوعی خود را شخصی‌سازی کنند تا از طرف آن‌ها به پیام کاربران پاسخ دهد.

«مارک زاکربرگ» گفته است جاه‌طلبی‌های بزرگی برای این چت‌بات‌ها دارد. او در مصاحبه اخیر با بلومبرگ گفت انتظار دارد درنهایت «صدها میلیون» هوش مصنوعی ساخته‌ خالقان محتوا در برنامه‌های متا وجود داشته باشد. بااین‌حال، مشخص نیست که کاربران اینستاگرام هم به همین اندازه به تعامل با نسخه‌های هوش مصنوعی اینفلوئنسرهای موردعلاقه‌شان علاقه‌مندند یا خیر. متا قبلاً با چت‌بات‌های هوش مصنوعی شخصیت افراد مشهوری، مانند «اسنوپ داگ» و «کندال جنر»، را شبیه‌سازی و آزمایش کرده بود اما ثابت شد عملکرد این «شخصیت‌ها» تا حد زیادی ضعیف است.

«کانر هیز»، معاون محصول AI Studio در متا، درمورد این سلبریتی‌های ساخته‌ هوش مصنوعی می‌گوید: «یکی از چیزهایی که برای کاربران گیج‌کننده بود، یافتن پاسخ این سؤال بود که 'آیا دارم با فرد مشهوری صحبت می‌کنم که این هوش مصنوعی در قالب او حاضر شده است یا هوش مصنوعی به‌صورت خودکار نقش آن شخصیت را بازی می‌کنند؟' فکر می‌کنیم به این سمت برویم که چهره‌های مشهور بتوانند [با این فناوری] خودشان را نمایش بدهند یا هوش مصنوعی دنباله‌ شخصیت آن‌ها باشد. این روش خیلی واضح‌تر است.»

کد خبر: ۲۹۷٬۴۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha