۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
نماد وکار در حال تثبیت تکنیکال
ارزیابی تابلوی بورس بانک کارآفرین نشان داد؛

نماد وکار در حال تثبیت تکنیکال

ارزیابی وضعیت بنیادی و تکنیکال نماد وکار نشان می‌دهد که این نماد در حال تثبیت قیمت است. اما به طور قطع با بازگشت روند صعودی به بورس می‌تواند با جذب نقدینگی روند صعودی جدیدی را ثبت کند.

بازار؛ گروه بورس: بانک کارآفرین با نماد وکار در هفته‌های اخیر معاملات متعادل و مثبتی داشت. به‌گونه‌ای که وکار روی تابلوی بورس در سه ماهه بازدهی مثبت ۳ درصد ثبت کرد. همچنین در یک ساله وکار بازدهی مثبت ۱۱ درصد تاکنون داشته‌است. ارزیابی وضعیت بنیادی و تکنیکال نماد وکار نشان می‌دهد که این نماد در حال تثبیت قیمت است. اما به طور قطع با بازگشت روند صعودی به بورس می‌تواند با جذب نقدینگی روند صعودی جدیدی را ثبت کند.
این نماد با پی بر ایی ۶ درصد در حال حاضر در صنعت بانکداری عملکرد قابل قبولی دارد. از نظر تکنیکال در یک محدوده حمایتی قوی دارد. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود که در در محدوده بین ۳۳۸ تا ۴۴۴ تومان کف سازی کند.
اینباید طی ۵ سال سرمایه بانک را از ۵ هزار میلیارد تومان به ۲۰ هزار میلیارد تومان برساند. به گفته مدیرعامل بانک ۹ هزار میلیارد تومان از این ۲۰ هزار میلیارد تومان از محل تجدید ارزیابی تامین خواهدشد. بنابراین بانک کارآفرین افزایش سرمایه نزدیک به ۱۹۰ درصد از محل تجدید ارزیابی در پیش دارد.
همچنین یک مرحله دیگر افزایش سرمایه ۱۱۰ درصد می‌تواند از محل سود انباشته و آورده نقدی سهامداران داشته باشد.
بانک کارآفرین روی افزایش درآمد عملیاتی تمرکز کرده‌است. این هدف‌گذاری در راستای عملیات بانکداری دیجیتال و همچنین فعالیت‌های ارزی محقق خواهد شد. این بانک در سال گذشته رشدی ۱۸۳درصدی در درآمد کارمزدی داشته‌است.
درواقع بانک کارآفرین به بازار بانکداری خرد از مسیر بانکداری دیجیتال ورود کرده‌است. در همین راستا توسعه مدل‌های اعتباردهی مانند تأمین مالی زنجیره تأمین SCF را در دستور کار قرار داد.
همچنین وکار افزایش پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان متمرکز خواهیم بود. همچنین در راستای توسعه خدمات بانکی افزایش تعداد شعب بانکی را جزو اولویت‌های خود قرار داده‌است.
در حال حاضر بازار سرمایه روند منفی دارد. هرچند بسیاری از نمادها در موقعیت ارزنده‌ای قرار دارند. اما به دلیل جو منفی بازار ناشی از ابهامات سیاسی و اقتصادی خروج پول از بورس رخ داده. است.

کد خبر: ۲۹۷٬۴۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha