۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱
فیبر نوری در استان سمنان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان:

فیبر نوری در استان سمنان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سمنان- حسن پور، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: اجرای طرح فیبر نوری و حفاری‌های آن در استان دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

یاسر حسن پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه اجرای فیبر نوری در استان سمنان از سال ۱۴۰۲ آغاز شده است، تاکید کرد: طراحی اولیه پروژه در استان ۵۸۰ کیلومتر عملیات حفاری و کابل گذاری بود که در عمل این میزان افزایش نیز پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون قریب به ۲۵۰ کیلومتر عملیات حفاری انجام شده است، تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم ظرف چند ماه آتی عملیات کابل گذاری هشت شهر اصلی استان سمنان را به اتمام برسانیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان ادامه داد: شهرهای کوچک تر استان سمنان نیز به واسطه وسعت کمتری که دارند ظرف دو الی سه ماه بعد از اتمام طرح در شهرهای بزرگ استان، شاهد اجرای فیبر نوری خواهند بود.

حسن پور با بیان اینکه بعد از حفاری و کابل گذاری به عملیات برقراری اشتراک خواهیم رسید، تاکید کرد: فرایند تکمیل طرح تا ارائه خدمات درب منزل شهروندان خواهد بود که شرایط را برایشان تسهیل خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه تفاهم نامه و دریافت مجوز لازم برای اجرای شبکه فیبر نوری در تمام ۲۱ شهر استان سمنان اخذ شده است، تاکید کرد: این پروژه مجموعاً در استان سمنان به صورت میانگین ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

کد خبر: ۲۹۷٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha