۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۲
شیرین سازی آب خزر در انتظار مجوز خرید تضمینی آب
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان خبر داد؛

شیرین سازی آب خزر در انتظار مجوز خرید تضمینی آب

گرگان- حیدریان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: در جلسات سازمان برنامه و بودجه کشور موافقت شده است تا مجوز خرید تضمینی آب برای احداث تاسیسات دریایی و استقرار فاز اول آب شیرین کن صادر شود.

ایرج حیدریان در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مطالعات توجیهی شیرین سازی آب دریای خزر شامل مباحث مطالعات پایه دریایی، مطالعات شورابه، مطالعات خط انتقال آب، مطالعات محیط زیستی، مدل مالی و غیره تهیه شده و مجوزهای فنی لازم از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اخذ شده استو همچنین مجوزهای محیط زیستی و پدافند غیر عامل نیز برای استقرار آب شیرین کن و اجرای خطوط انتقال آب نیز از مراجع ذیصلاح صادر شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان افزود: در جلسات سازمان برنامه و بودجه کشور موافقت شده است تا مجوز خرید تضمینی آب برای احداث تاسیسات دریایی و استقرار فاز اول آب شیرین کن صادر شود.

وی در ادامه در خبصوص آخرین اقدامات انجام شده برای تکمیل سد نرماب گفت: منتظر ابلاغ منابع مالی برای اسکان مجدد هستیم زیرا زمین های کشاورزی مردم که در داخل مخزن سد قرار دارند باید خریداری شده تا بتوان پاک تراشی کف مخزن را انجام داد.

وی ادامه داد: هنوز منابع مالی برای خرید زمین و اسکان مجدد از طرف سازمان برنامه و بودجه به طور کامل ابلاغ نشده است، البته بخش کوچکی از این منابع ابلاغ شده که امیدواریم با تخصیص های سال ۱۴۰۳ ابلاغ و مقدمات آبگیری فراهم شود.

حیدریان درباره آخرین وضعیت سد میرداماد نیز توضیح داد: مطالعات تکمیلی درباره این سد در حال انجام است و اقدامات اولیه ای که باید برای بحث استملاک که یکی از بحث های مهمی بوده، باید انجام شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر با منابعی که در اختیار داریم بخشی از این زمین ها خریداری شده و باید مابقی این زمین ها نیز خریداری شود، برابر ضوابط وزارت نیرو ابتدا باید بحث استملاک و آزادسازی هسته انجام شود سپس با تکمیل مطالعات فاز دوم اقدامات اجرایی آن آغاز شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان با بیان اینکه اتاق بازرگانی برای شیرین سازی آب دریای خزر اعلام آمادگی کرده است اما هنوز مراحل آن انجام نشده، گفت: اسناد بعد از اینکه ردیف خرید تضمینی ابلاغ شود توسط سازمان برنامه فراخوان داده و سرمایه گذارها از جمله سازمان بازرگانی می توانند در این طرح مشارکت کنند.

کد خبر: ۲۹۷٬۳۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha