۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۵
خرید ۲۳۵ هزار تن گندم در آذربایجان شرقی
رئیس جهادکشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد؛

خرید ۲۳۵ هزار تن گندم در آذربایجان شرقی

تبریز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از خرید بالغ‌بر ۲۳۵ هزار تن گندم در استان تا پایان روز هشتم مردادماه خبر داد.

به گزارش بازار، اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: خرید تضمینی گندم در استان از ابتدای فصل برداشت تا به امروز به بیش از ۲۲۶ هزار تن رسیده که این میزان توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی و تعاون روستایی استان خریداری شده است که شاهد افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته می باشیم.

وی همچنین از خرید نزدیک ۹ هزار تن گندم بذری در استان خبر داد و گفت: تعداد ۶۵ مرکز خرید گندم در آذربایجان شرقی فعال بوده و گندم تولیدی کشاورزان زحمتکش را دریافت می‌کنند.

وی افزود: مجموع مطالبه گندم کاران استان تا به امروز ۴۰ هزار میلیارد ریال بوده است که پرداخت مطالبات کشاورزان مناطق گرم استان از امروز آغاز شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی افزود: از مجموع سطح اراضی کشت گندم استان تاکنون‌ ۲۲۷ هزار هکتار شامل ۲۰۰ هزار هکتار گندم دیم و ۲۷ هزار هکتار گندم آبی برداشت شده است.

وی گفت: گندم صدرا، هشترود، باران، آذر۲ ، آفتاب، کوهدشت و دهدشت برای گندم دیم و ارقام پیشگام، سالار، حیدری و میهن برای گندم آبی از جمله ارقام جدیدی هستند که به گندمکاران استان معرفی شده و بر اساس توصیه‌های کارشناسان شناسانده شده‌اند.

فتحی افزود: توصیه‌های کارشناسی و علمی کارشناسان به کشاورزان به خصوص در موضوع میزان کود و سم، زمان برداشت محصول و نحوه استفاده صفر تا صد از کمباین و سایر موارد لازم موجب افزایش حجم تولید در آذربایجان شرقی شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی یادآور شد: متوسط افزایش خرید گندم در کشور ۱۶ درصد است در حالی که اشاره هم شد، این مقدار در آذربایجان شرقی به ۳۰ درصد رسیده است.

کد خبر: ۲۹۷٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha